Okosórát az egészséges csuklókra!

smartwatch,okosóra,fitness tracker
Forrás: pexels.com
Előfizetek

Az életmódváltástól kezdve a személyi edzővel történő közös munka finomhangolásáig széles skálán mozognak a különféle kütyükben rejlő lehetőségek. Szakértői tanácsok kezdőknek és haladóknak.

Már az olcsóbb okoseszközök „kevésbé pontos” adataival is komoly eredményeket lehet elérni – hívja fel a figyelmet Erdei Lilla.

A Life1 Fitness szakértője kiemeli, hogy a döntést még nem hozzák meg helyettünk a kütyük, de nagy segítséget nyújthatnak az életmódváltásban.

Mindez onnan fakad, hogy az elért eredményeink ismerete növeli motivációnkat.

smartwatch,okosóra,fitness tracker,fitneszóra
forrás: Artur Luczka

A hölgyek sokkal fogékonyabbak a számok „utasításaira”

Tapasztalataim szerint a nőket sokkal jobban megragadja, hogy teljesítményükről azon nyomban bizonyítványt is kapnak.

Az egyik legnagyobb magyar fitneszlánc személyi edzője megjegyzi, hogy a „bent maradást” is nagyban segíti az apróbb, reális célok kitűzése és elérése.

Aktív hétköznapok

Fontos ugyanakkor elhatározni, hogy az eszközzel a mindennapi aktivitásunkat vagy a sportteljesítményt szeretnénk nyomon követni

- teszi hozzá.

A legtöbb eszköz már alkalmas az előbbi, azaz a lépésszám, pulzus, valamint az alvásminőség figyelésére.

A különböző napok eredményeinek összehasonlítsa motiválhat minket abban, hogy aktívabbak legyünk. Például, ha kevés volt aznap a lépésszám, akkor az esti programra hajlamosabbak leszünk gyalog menni, ahelyett, hogy kocsiba ülnénk

- húzza alá a szakértő.

Azonban, ha a sportolás intenzitását szeretnénk mérni, akkor mindenképpen javasolt hozzá pulzusmérő övet is beszerezni, mert sokkal pontosabb számot kapunk. Például a csak csuklón mérő órák súlyzós edzéseknél teljesen fals eredményt is adhatnak, hiszen könnyen elmozdulhatnak.

smartwatch,okosóra,fitness tracker
forrás: Cristian Palmer

A kalóriaégetés mérése is könnyen lehet pontatlan

Az okoseszközök által, a pulzusunk segítségével kiszámolt kalóriaégetés sem minden esetben pontos, még ha jól is mér az eszköz, mert különféle állapotok befolyásolják az alapanyagcserét, így a tevékenységgel elégetett kalória is lehet alacsonyabb, néha magasabb.

Például pajzsmirigy-alulműködés esetén alacsonyabb, míg túlműködés esetén magasabb a kiszámoltnál. Pubertáskorú fiataloknál, ahol a hirtelen növekedés még nem ért utol a keringés, teljesen irreális számok jöhetnek ki, ahogyan a szívritmuszavarnál is.

smartwatch,okosóra,fitness,fitness tracker
forrás: pexels.com

Táplálkozás órára

Az okoseszközök és applikációk segíthetnek nyomon követni a napi táplálékbevitelt is, ami a kiegyensúlyozott helyes táplálkozás kialakításához segíthet hozzá minket, amit nyugodtan nevezhetünk az fitneszcéljaink gerincének.

A dietetikus végzettséggel is rendelkező Erdei Lilla hozzáteszi, hogy ezen a területen is legalább akkora szükség van a szakértői útbaigazításra, mint az edzések folyamán.

Okoseszközök ide vagy oda, az egyén elhatározását és kitartását nem tudják helyettesíteni, viszont nagyban tudják támogatni azokat.

Tovább olvasok
Az orosz Lana Del Ray nem énekel, de legalább olyan bájos

Persze lehet, hogy csak a nosztalgikus filterek tévesztettek meg minket. Már megint.

Veronica újra nyomoz

Tizenkét évvel a lezárást követően a weben tért vissza az évezred egyik legjobb krimisorozata.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft, így lapszámonként csupán 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem