Jól gondold meg, mit veszel a nőnek!

autó,bmw,nő,sofőr,női vezető
Forrás: David Cohen / Unsplash
Előfizetek

Van egy húgom, hét évvel fiatalabb, hívjuk mondjuk Zsófinak...

Zsófi a végtelenségig jószívű és kedves lány, de finoman szólva sem ő volt az, aki Kudlik Júliával vállvetve harcolt a műveltség és kultúra barikádján a nomád hordák ellen. Elméletileg nem lenne jogom kritikával illetni, hiszen neki van egy semmire sem jó egyetemi diplomája, nekem pedig nincs, de ő a kivétel, amelyik erősíti a szabályt. Zsófi egész eddigi életében nemhogy könyvet, de még egy Júlia-füzetet sem olvasott el. Természetanyánk azonban csodálatos, egyik kezével elvesz, a másikkal ad, és Zsófi eszméletlen mennyiségű helyzetfelismerő pontot és a mindennapi túléléshez szükséges, ösztönösen csavaros női furmányt kapott ajándékba.

Az ilyenre szokták mondani, hogy a jég hátán is megél, feltéve, ha van még mellette valaki a jégen, akit majd dolgoztat.

Zsófi mindemellett még jól is néz ki, nem az a porbafingó hazai poszterlányfajta, akit élőben nem vesz észre az ember, mert annyira alacsony. Ő Photoshop nélkül is igazán mutatós nő. Mondanom sem kell, hogy Zsófi élete nem nehéz, ugyanakkor tipikus.

A képből egyedül leendő férje lóg ki, akit azért nem ejtettek annyira a fejére, mint azt egy mai huszonéves, furfangos kis dörzsölt cica várná, megvan benne az elvált üzletember józansága. Talán ezért sem tett semmi különöset, amikor Zsófi kitoporzékolta magának a BMW-t. Dízelt persze, mert az keveset fogyaszt, szólt az érv. Addig már nem jutott el, hogy kiszámolja: a tízezres kisvárosban való ingázás nem éri meg a turbódízel motor és a későbbi járulékos pluszalkatrészek költségét egy benzinessel szemben. A kétszáz kilométerre lévő egyetemi városba való eljutás már Nagy Út Zsófinak, de ha ezt akarta, megkapta.

Jövendő sógorom szállítmányozással foglalkozik, autót is javít, ha kell, de konfliktuskerülő ember, így hagyta, hadd sétáljon bele a húgom a saját csapdájába. Egyetlen kikötése volt: az autót Zsófi tartja fent a saját fizetéséből. Ő természetesen beleegyezett, hiszen mi baj lehet, takarítani és tankolni kell, majd óvatosan használja és sokáig bírja a fehér hármas. Külön csavar, hogy vőlegénye pontosan tisztában van Zs. bevételével, mivel saját cégében alkalmazza.

Zsófi birtokba vette új autóját, amivel – megérzése szerint – példásan törődött is. Ez a törődés a lényegében 24/7-es vártában való folyamatos takarítást-polírozást és mosást takarta, amikor kellett, tankolt is, elégedett volt magával és a BMW-jével.

bmw,szőke,nő,autó
forrás: Marc Schafer / Unsplash

Aztán történt, hogy pár hete valamiért elkértem az autót, ami két évvel ezelőtt egy makulátlan darab volt. Természetesen tömény illatosítószaga volt, a műszerfala úgy csillogott, mint soha újkorában és indítás után azonnal 47-tel kezdett üvölteni valami olyan borzalom a hangszórókból, ami már az egykori Viva TV playlistjén is csak az SZ mint szar címszó alatt volt keresendő. Alig egy óra alatt a következők derültek ki: az autó első futóműve lóg, mintha futóműszilentek helyett főzött spagettit tömtek volna a fém alkatrészek közé, a motor harmatgyenge és a kettőstömegű lendkerék is a végét járja, annyira megrázza az autót leállításkor, mint egy régi Zetor traktort a kilengő boronatárcsa.

A fékbetétek vasig koptak, a féktárcsák hártyavékonyak, a csikorgó-dörzsölő hangot sikeresen elnyomta a rádióból üvöltő izé, a kluttyanásokat úgyszintén, a kuplung túl magasan fog.

Zsófit szembesítettem a ténnyel, hogy hibátlan kinézetű autójára fizetése háromszorosát kéne azonnal elköltenie és a dupláját hamarosan, ha nem szeretne feltűnni a híradóban vagy a baleseti statisztikákban. Szerinte persze hülye voltam, mert az autónak semmi baja nincs, mert ő nem érzi. És ekkor gondoltam végig, hogy valójában hány ilyen Zsófi és Béla közlekedik még az utakon. A következő gondolatom pedig az volt, hogy tényleg: mennyi ember panaszolja autója baját hetente és hány olyan autóban ültem már, melyet gazdája hibátlannak mondott, holott érezhetően beteg volt…

A szomorú helyzet az, hogy sokan, nagyon sokan egyszerűen nem érzik a bajt. Nem tudják értelmezni a gépezet halálsikolyait, csak amikor már végleg megáll alattuk. Hiszen a vasig kopott fék is fog még, az autó megáll. Igazuk van, szerencsére a mérnökök gondoltak a hülyékre, akiknek idővel csak feltűnik majd a súrlódó fém hangja és kicserélik. Feltéve, ha nem a rádió hangerőszabályzójával javítanak autót.

vezetés,sofőr,idióta
forrás: Benjamin Combs / Unsplash

Vajon hányan nem értik meg mind a mai napig, hogy attól, mert egy autót nem használunk, az alkatrészei öregszenek, hány ember tudja azt, hogy az alacsony fogyasztásért megtett
hiperkíméletes, korán magasabb fokozatba kapcsolásos módszer pazar módon vágja haza a méregdrága kettőstömegű lendkereket? Aztán jön a sírás, majd a felháborodott köpködés XY gyártóra.

Pedig csak annyi kellene hozzá, hogy elolvassák a kezelési könyvet. Vagy leüljenek az internet elé, tudják, az a villódzó izé, amit akkor olvasnak, ha éppen nem Playboy van a kezükben. Mert minden hasznos információ ott van, csak nem kell szégyellni keresni és magunkévá tenni. Zsófi BMW-je természetesen még megvan. Csak Zsófi változott meg egy kicsit.

Éppen a minap panaszolta, mennyire húzós dolog 370 eurót kiadni két féktárcsáért és négy betétért. Kész szerencse, hogy a cserét bevállalta a párja, különben nem tudta volna kicsengetni a szerviz óradíját. Összenéztünk a sógorral, aki csak elmosolyodott a háttérben. „Látod, Zsófikám, tanuld meg, hogy az autót nem megvenni, hanem fenntartani nehéz. Feltéve, ha nem akarod, hogy széthulljon alattad.” Megtörten bólintott és csak annyit mondott: el kéne adni, valami kisebbet kéne az árából venni. Leginkább egy Mini Coopert, dízelt, mert az olyan aranyos.

Feladtam. Valami soha nem változik: hívják nyugodtan női mentalitásnak.

Ők uralkodnak, ez van.

Tovább olvasok
Mihez kezd egy cseh modell Floridában?

Tracy nem bíz sokat a képzeletünkre.

A szupersportautó halott

Micsoda hülyeség ez a cím! – gondolhatja most, és tulajdonképpen igaza is van.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. Így most 995 Ft helyett lapszámonként csak 495 Ft! Egyéves elofizetés(10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. 995 Ft helyett lapszámonként 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem