Ismét megpróbálkoznak a világ legrosszabb ötletével

new coke,új kóla,stranger things
Előfizetek

Újra itt az új kóla.

Alapítása óta a Coca-Cola egyetlen botlása az 1985-ben bevezetett New Coke volt, egy hirtelen (pocsék) reakció a konkurens cukrosvíz-gyártó fantasztikus, „ha bekötöm a szemed, melyik ízlik jobban?” (A Pepsi-kihívás) kampányára.

1980-ban Roberto Goizueta huppant a The Coca-Cola Company vezérigazgatói székébe, aki kijelentette: a Pepsi által elhappolt fiatalokat vissza kell hódítani, akkor is, ha ehhez meghökkentően radikális lépésekre van szükség.

A "nincs szent tehén!"-felkiáltásra elindult a Project Kansas, a Coca-Cola új ízének belső körös kutatás-fejlesztése, ami a vakteszteken végül hihetetlenül jól szerepelt, így egyenes háttal jelenthették be: megváltozik a száz éves recept "és mindenkinek ízleni fog"!

A kóla századik évfordulóján, 1985 április 23-án hatalmas csinnadrattával vezették be a NEW! Coke-ot. Az óriási reklámkampány főszerepében az azóta már enyhén szólva megkopott népszerűségű Bill Cosby próbálta meggyőzni az amerikaiakat, hogy mostantól bizony minden sokkal jobb lesz.

...aztán nem lett. A fejlesztéssel és marketing-tervezéssel eltöltött évek a kukában landoltak, amikor szó szerint tömegek vonultak az utcára, hektoliter-számra öntötték az új löttyöt a csatornába és követelték vissza a megszokott, régi ízt. A cég eleinte igyekezett kiállni a frissített receptúra mellett, de a 40000 telefonhívás és levél, valamint egy bírósági feljelentés után nagyon gyorsan satufékezett: Coke II névre keresztelték, majd idővel ki is vezették az új italt, és Coke Classic néven visszapakolták a jól bevált terméküket a boltok polcaira. Aztán következett az Always The Real Thing kampány, aminek csilingelő reklámzenéjét senki sem képes kiverni a fejéből, aki a kilencvenes években bármikor is bekapcsolta a tévét.

Miért is adtunk történelemleckét? Nos, a Coca-Cola meglovagolva a Stranger Things (Netflix) sorozat orbitális sikerét, és a harmadik évad eljövetelét, az idei nyár hatalmas slágereként visszahozza a New Coke-ot.

A New Coke nagy szerepet játszik az új évadban. Ez volt talán az első ötletünk, amikor elkezdtünk írni. '85 nyaráról van szó, ha mindent letaroló popkulturális eseményekről beszélünk, a New Coke megjelenése kihagyhatatlan. Az lenne bizarr, ha meg sem említenénk!

- nyilatkozták az alkotók a The New York Times-nak

A kólagyár félmillió dobozzal készül az évadnyitóra, amit a weboldalukról és egyes automatákból lehet majd beszerezni.

A Pepsi egyébként azóta sem hagyott fel a piroscímkés gyár bökdösésével...


Kő kóla?

Nézd meg a galériánkat> 15 kép
Antje Utgaard

Kövess minket az Instagramon!

Tovább olvasok
Anyutám a mindenem!

Pontosan mit is csinál egy travel blogger?

Advisor - Kényelmetlen reggelek

Mit keres nálam a nő még másnap reggel is? Anna szerint: inkább örülj, hogy kapsz reggelit is!

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft, így lapszámonként csupán 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem