Ismét megpróbálkoznak a világ legrosszabb ötletével

new coke,új kóla,stranger things
Előfizetek

Újra itt az új kóla.

Alapítása óta a Coca-Cola egyetlen botlása az 1985-ben bevezetett New Coke volt, egy hirtelen (pocsék) reakció a konkurens cukrosvíz-gyártó fantasztikus, „ha bekötöm a szemed, melyik ízlik jobban?” (A Pepsi-kihívás) kampányára.

1980-ban Roberto Goizueta huppant a The Coca-Cola Company vezérigazgatói székébe, aki kijelentette: a Pepsi által elhappolt fiatalokat vissza kell hódítani, akkor is, ha ehhez meghökkentően radikális lépésekre van szükség.

A "nincs szent tehén!"-felkiáltásra elindult a Project Kansas, a Coca-Cola új ízének belső körös kutatás-fejlesztése, ami a vakteszteken végül hihetetlenül jól szerepelt, így egyenes háttal jelenthették be: megváltozik a száz éves recept "és mindenkinek ízleni fog"!

A kóla századik évfordulóján, 1985 április 23-án hatalmas csinnadrattával vezették be a NEW! Coke-ot. Az óriási reklámkampány főszerepében az azóta már enyhén szólva megkopott népszerűségű Bill Cosby próbálta meggyőzni az amerikaiakat, hogy mostantól bizony minden sokkal jobb lesz.

...aztán nem lett. A fejlesztéssel és marketing-tervezéssel eltöltött évek a kukában landoltak, amikor szó szerint tömegek vonultak az utcára, hektoliter-számra öntötték az új löttyöt a csatornába és követelték vissza a megszokott, régi ízt. A cég eleinte igyekezett kiállni a frissített receptúra mellett, de a 40000 telefonhívás és levél, valamint egy bírósági feljelentés után nagyon gyorsan satufékezett: Coke II névre keresztelték, majd idővel ki is vezették az új italt, és Coke Classic néven visszapakolták a jól bevált terméküket a boltok polcaira. Aztán következett az Always The Real Thing kampány, aminek csilingelő reklámzenéjét senki sem képes kiverni a fejéből, aki a kilencvenes években bármikor is bekapcsolta a tévét.

Miért is adtunk történelemleckét? Nos, a Coca-Cola meglovagolva a Stranger Things (Netflix) sorozat orbitális sikerét, és a harmadik évad eljövetelét, az idei nyár hatalmas slágereként visszahozza a New Coke-ot.

A New Coke nagy szerepet játszik az új évadban. Ez volt talán az első ötletünk, amikor elkezdtünk írni. '85 nyaráról van szó, ha mindent letaroló popkulturális eseményekről beszélünk, a New Coke megjelenése kihagyhatatlan. Az lenne bizarr, ha meg sem említenénk!

- nyilatkozták az alkotók a The New York Times-nak

A kólagyár félmillió dobozzal készül az évadnyitóra, amit a weboldalukról és egyes automatákból lehet majd beszerezni.

A Pepsi egyébként azóta sem hagyott fel a piroscímkés gyár bökdösésével...


Kő kóla?

Nézd meg a galériánkat> 15 kép
Antje Utgaard

Kövess minket az Instagramon!

Tovább olvasok
Az egyszerűség diadala

Váratlan elmélkedés a svájci óragyártás ikonikus klasszikusa kapcsán.

Brit tudósok szerint Bella Hadid a világ legszebb nője

Illusztrációnkon Kate Compton szerepel.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. Így most 995 Ft helyett lapszámonként csak 495 Ft! Egyéves elofizetés(10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. 995 Ft helyett lapszámonként 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem