Riport: Gianluca Vacchi

gianluca vacchi,influenszer,öregfiú,dj
Előfizetek

Kigyúrt nyugdíjas nyakig a partiban

Hedonista bohóc. Őrült sármőr. Exhibicionista divatdiktátor. Itália Győzikéje. Stílusikon. Az igazi olasz férfi és életérzés megtestesítője - sorjáznak a vélemények Gianluca Vacchiról, az 51 éves, kavarrt és kigyúrt olasz macsóról, aki sikeres üzletemberként vonult vissza, majd pillanatok alatt nemzetközi közösségi média sztárrá vált. Mi tesz egy idősödő urat sikeressé az alapvetően a fiatalok felségterületének számító influenszerpiacon?

Nem átall rózsaszín selyemöltönyt, szakadt farmerhez westerncsizmát vagy éppen Stupid feliratú kapucnis pulóvert felvenni az 50 éves olasz milliárdos, Gianluca Vacchi, akit immár több mint 11 millió ember követ az Instagramon, a Facebookon pedig csaknem 1,8 millió. Víz alatt motorozik, szépségkirálynők oldalán ropja a táncot félmeztelenül, közszemlére téve napbarnította izmait, és mélységesen büszke a pizsamagyűjteményére. Testét tetováláshegyek borítják, és ha ez nem lenne elég, hogy felkapjuk a fejünket a merőben szokatlan karakterre, megemlíthetjük azt is: rendszeresen fellép Ibiza és Miami legjobb klubjaiban. DJ-ként.

Gianluca Vacchi
forrás: Gianluca Vacchi Instagram

KICSIT SEM ÍGY KÉPZELNÉNK EL EGY NYUGDÍJAST

Márpedig Gianluca Vacchi tulajdonképpen egy nyugdíjas, aki miután visszavonult az üzleti életből, gyakorlatilag berobbant a közösségi médiába 2016-ban azzal a videóval, amelyen az olasz modell Giorgia Gabrielével táncol félmeztelenül Ricky Martinra.

TUCATÜZLETEMBERBŐL HEDONISTA IKON

Vagyona becslések szerint elérheti az 500 millió dollárt, és miközben egy néhány évvel korábbi fotón még talpig visszafogott, tucatfrizurás jófiúként pózolt íróasztala mellett, ma már a hivalkodó életmód egyik ikonja a neten. Vacchi még 2017 decemberében a Business Insidernek azt nyilatkozta, hogy élete jól elkülöníthetően két részre osztható, az elsőt pedig egyértelműen a munka határozta meg.

Ez a korszak 45 éves koráig tartott. Rögtön az egyetem elvégzése után beszállt a családi bizniszbe: 25 és 29 éves kora között unokatestvérével karöltve több vállalkozásukat is megreformálta, majd a magántőke-befektetések világa felé fordult. A gazdaság 12-13 különböző területén vásárolt és értékesített társaságokat. „45 évesen azonban rájöttem, hogy ez a világ semmit nem képes már adni nekem. Nem érdekel többé a pénz felhalmozása. Kizárólag az érdekel, ami a kíváncsiságomat képes megmozgatni” – magyarázta a Business Insider hasábjain. És a közösségi média igazán felcsigázta az érdeklődését. „Nem voltam elég öreg ahhoz, hogy ne érdekeljen a fiatalokkal folytatott kommunikáció és az, hogyan lehet őket szórakoztatni.”

Gyorsan megértette és megtanulta a közösségi médiában való érvényesülés technikáit, és használja is ezeket. Saját bevallása szerint élvezi, hogy világhírű szórakoztatóipari figura és celebritás lett. Bár azt egy kicsit furcsállja, hogy az embereket ma már jobban érdekli a többiek élete, mint a sajátjuk. „Régebben, amikor az ember felkelt, az volt az első dolga, hogy megnézte az újságot. Ma felmegy az Instagramra. Nagyon furcsa, de így van.”

NEM LÓG KI A LÓLÁB

„Gianluca Vacchi rendkívül hitelesen hozza a hedonista, életvidám, bohóckodó karaktert, aki imád szórakoztatni. Egyáltalán nem tűnik manírosnak, éppen ellenkezőleg: nagyon önazonos, és ezért is működik kiválóan a médiatérben. Korábban a valós koránál idősebbnek ható külsővel feltűnő Gianluca egy idő után gyakorlatilag kortalanná vált, és így tolja naponta az arcunkba, hogy teljesen mindegy, 30 éves vagy-e vagy 50, ugyanúgy fenékig kiélvezheted az életet” – véli Forgács Mariann online-szakértő, a Be Social ügynökség alapítója és vezetője. Szerinte Vacchi nem tudatosan felépített sztárként indult, hanem ösztönösen érzett rá arra, mennyire érdekes lehet az ő változatos és vidám élete mások – a kukkolni vágyók – számára. Azóta persze sokat tanult zeneipari kollégáitól a social media használatáról, de alapvető titka máig az, hogy hitelesen közvetíti a carpe diem fílingjét.

Sármos, temperamentumos, és vérbeli olaszhoz híven büszke a saját (öltözködési) stílusára, testére. „Bár a zenei fellépéseit nyilván támogatja az a tény, hogy ilyen ismertségre tett szert az elmúlt időszakban, a legtöbb infl uencerrel ellentétben ő – legalábbis még – nem reklámoz konkrét termékeket, nincsenek marketingcélú hashtagek a bejegyzéseiben, azaz nem lóg ki a lóláb. Vacchi kizárólag a saját brandjét építi, ez a stratégia pedig hosszú távon térülhet meg” – teszi hozzá Forgács Mariann, aki felhívja a fi gyelmet arra: a megformált karakter nagyon is megosztó. Olaszországban például sokan a helyi „Győzikeként” tekintenek Vacchira, sokan pedig egy idő után ki is követik.

Gianluca Vacchi
forrás: Gianluca Vacchi Instagram

Mindazonáltal Forgács Mariann ajánlaná néhány olyan hazai márkának is, amelyik nemzetközi sztárt keres az infl uencerek között . „Fontos azonban tudni, hogy ezen a piacon a követők száma önmagában semmit nem jelent. Hiába van valakinek több tízmilliós bázisa, ha nem tudja aktivizálni a rajongóit. Gianluca azonban képes erre, posztjai folyamatosan érzelmeket és kommentcunamit váltanak ki. Imádják, csodálják, gyűlölik és olykor lenézik. És ez az, amivel ki lehet tűnni a celebritások egyre csak növekvő tömegéből” – véli a szakember.

El is lehet persze rontani az egészet. Egy bizonyos szint fölött már szükség van profi stábra, amelynek tagjai odafi gyelnek arra, hogy az ember ne szólaljon meg rosszul bizonyos érzékeny témákban (ilyen lehet a politika, a nők helyzete) és álljon rendelkezésre tartalék tartalom nem várt helyzetekben (hosszabb betegség, magánéleti problémák) is. „Ha valaki egyszer eltűnik, nagyon nehéz visszaépíteni a social media brandjét, hiszen az emberek gyorsan leszoknak róla. Ha nincs poszt, nincs reakció, legyen akármekkora sztár valaki, eltűnik a hírfolyamból. Ezt pedig utóbb csak hirdetéssel lehet visszaépíteni, ami költséges” – mondja Forgács Mariann.

Vacchi felhívja a fi gyelmet arra: minden, amit közzétesz a világhálón, valós és szűrő nélküli – ellentétben a közösségi médiában megjelenő legtöbb posztt al. Bár a reakciók nagyon is vegyesek – egyesek istenítik, mások gúnyolják és megvetik –, ez a milliárdost láthatóan nem befolyásolja abban, hogy folytassa hedonista életmódját, és nem is igen száll vitába az őt véleményezőkkel.

TEMPERAMENTUM, TÁNC ÉS TRÉNING

Sosem marad egy hétnél tovább egy helyen. Korábban talán élvezte volna, de ma már unja, ezért folyamatosan utazik – egy halom Louis Vuitt on és Mulberry táskával. Két fő bázisa azonban van: Olaszország és Miami. Minden háza teljesen más és ugyanez vonatkozik aktuális öltözékére is. „Nincs egy jól körülírható stílusom, minden az aznapi hangulatomtól függ. A zenével ugyanez a helyzet.”

A house-tól a brazil stílusig jöhet minden, a technóba azonban valószínűleg sosem fog beleszeretni; az ugyanis szerinte nem passzol életvidám stílusához. A tánc rendkívül fontos része az életének, bár azt állítja, sohasem tanulta. „A véremben van. Az ember tehet komoly dolgokat akkor is, ha közben ironikusan szemléli a világot és vicces, bohém életet él” – véli Gianluca.

Gianluca Vacchi
forrás: Gianluca Vacchi

Rendszeresen posztol drága magángépek, luxusjachtok belsejéből gyönyörű nők és más világsztárok társaságában, de – állítja – korántsem hivalkodásból. Ezek a közlekedési eszközök egyszerűen kényelmesebbé, rugalmasabbá teszik az életét, és gyorsabban eljutt atják egyik helyről a másikra. „Mindenki szeretne jobban és jobban élni, de az emberek gyakran nem értik, hogy például egy magánrepülő annak az eredménye, amit évekkel ezelőtt tett él” – magyarázza. Barátja, az amerikai színész Zac Efron szerint Vacchi a világ legérdekesebb embere. Több mint egy órát edz naponta, akárhol is jár a világon, és ezt – vagy az eredményt – azonnal megosztja követőivel. A #gvlifestyle hashtag mára az extravagáns stílus, a féktelen életigenlés momentumainak gyűjtőhelye lett.

Bár Gianluca Vacchi már nem kezel cégeket, még mindig vállalkozóként, csak immár részvényesként tekint magára. Továbbra is tulajdonrésze van például a család bolognai székhelyű, nemzetközi óriásvállalatában, az 1961-ben alapított IMA-ban, amely feldolgozó- és csomagológépeket gyárt a gyógyszerészeti, kozmetikai területen és az élelmiszeriparban működő cégek számára. Világszerte több ezer embert foglalkoztatnak. Rossznyelvek szerint az exhibicionista sármőr most lényegében a családi vagyont szórja.

Gianluca Vacchi
forrás: Gianluca Vacchi

Bár 2017 augusztusában az Independent is idézte azokat az olasz híradásokat, amelyek Vacchi több mint 10 millió eurós adósságáról tudósítottak, mindennek egyelőre a jelek szerint nincs érdemi hatása az ezüsthajú social media sztár életmódjára.

Tovább olvasok
Húzd fel Jézus cipőjét!

A tizenharmadik apostol szerint annak idején Jézussal mindenhová gyalog jártak, ezért nincs kövér apostol. De cipőről egy szó sem esett.

Ünnepelj úgy, mint James Bond!

Pukkantsunk egyet egy negyvenéves évfordulóra!

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. Így most 995 Ft helyett lapszámonként csak 495 Ft! Egyéves elofizetés(10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. 995 Ft helyett lapszámonként 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem