Hosszú távra fektetnél be?

befektetés,üzlet,hozam,whisky,whiskey,scotch,kína,japán,befektetések,jelentés
Forrás: Dylan De Jonge / Unsplash
Előfizetek

A whiskygyűjtéssel egy gond van: nehéz kibírni, hogy ne gurítsd le a torkodon a nyugdíjad.

A befektetési trendek évről évre változnak, egy friss kutatás szerint azonban a legjobb, amire csak pénzt költhetsz, egész végig ott porosodott kedvenc talponállód legfelső polcán. Nem tudjuk félretenni egy másik kutatás eredményét, miszerint kis hazánk derék polgárai az élvonalban vannak a világ alkoholfogyasztását tekintve, mivel a pénz is megrészegít, érdemes elgondolkodni, melyik vonz jobban: a haszon, vagy egy hasznosan eltöltött, görbe este - egy idő után már választani sem kell a kettő közül.

whisky,whiskey,scotch,üvegek,bár,befektetés,üzlet
forrás: Adam Wilson / Unsplash

A whisky sosem ment ki a divatból, de a Knight Frank vállalat idei vagyonjelentése szerint akik befektetési céllal vásárolnak a torokolajból és minimum tíz éves várakozási (értékénövekedési) periódus után válnak meg tőle, 582%-os haszonra tehetnek szert, így whiskybe fektetni jóval jövedelmezőbb, mint ingatlanba, autóba, gyémántba, órákba, vagy épp aranyba.

whisky,befektetések,hozam,üzlet
forrás: Bloomberg

Sajnos, egyáltalán nem mindegy, milyen whiskybe fektetünk, mint minden költésnél, itt is topon kell lenni a témában.

2018-ban átformálta a piacot a ritka single malt skót whisky. Új világrekord is született: egyetlen üveg 700,000 fontért kelt el októberben, amit egy egymillió fontos eladás le is taszított a trónról, nem kevesebb, mint egy hónappal később. Bizonyos, jobb minőségű főzetek bizonyos sorozatai a legkeresettebbek, de a második helyen gyülekeznek a megfizethetőbb darabok is. A The Knight Frank Rare Whisky 100 Index (KFRW100), amely az aktuális brit aukciós árakat követi, 40 százalékkal nőtt a tavalyi év során.

- áll a jelentésben.

don draper,jon hamm,mad men,whisky
Jon Hamm Don Draper szerepében a Mad Men - Reklámőrültek című sorozatban

A popkultúra óriási hatással volt a befektetői piacra: az italt ismét menővé varázsolták az olyan sorozatok, mint a Mad Men, vagy a Suits; Don Draper valószínűleg egy személyben népszerűbbé tette a whiskyfogyasztást, mint az elmúlt tizenöt év összes tévéreklámja.

A nagy likőrgyárak, mint a Diageo és a Beam Suntory is készen állnak, hogy ők fújják a passzátszelet: erősen exkluzív márkákba fektetnek és igyekeznek beszerezhetetlen darabokkal előrukkolni. A Diaego épp a napokban rántotta le a leplet idei különleges kollekciójáról, melyben két "szellempárlat" is feltűnt: ezekről azt hittük, hogy már egyáltalán nem léteznek és attól függetlenül kapkodják el őket egy szempillantás alatt, hogy dollárezreket kérnek egy palackért.

whisky,kína,japán,turizmus,főzde,főzdeturizmus
forrás: Changyoung Koh / Unsplash

Ismét Kína pörgeti az üzletet: a távol-keleten hirtelen státusszimbólummá vált a scotch, a skót és a japán kínálat iránti érdeklődés az elmúlt években akkorát ugrott, mint egy kergetett kenguru. A Hainan Airlines új közvetlen járatot indított Peking és Edinburgh között a kínai whisky-turistáknak, akik odavannak a főzdékért.

GQ

Tovább olvasok
A Daft Punktól Radics Béláig

Az utóbbi évtizedben a Kerekes Band több, mint harminc átdolgozást készített nyenyerére, ezek közül tizenkét szám került fel legújabb, ReWind című lemezükre.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. Így most 995 Ft helyett lapszámonként csak 495 Ft! Egyéves elofizetés(10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft. 995 Ft helyett lapszámonként 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem