Társadalmi felelősségvállalás – hogyan csináljuk jól?

Előfizetek

Nézzük, mitől működik egy jótékonysági program a legnagyobb hazai fesztiválok egyik szervezője szerint, mi alapján választja ki a támogatott szervezeteket a Fornetti vagy mit gondol a CSR-ról egy startup.

A társadalmi felelősségvállalás ma már kötelező elem a vállalatok életében. Viszont ahány ház annyi szokás, a megvalósítást tekintve. A Playboy Hero kampány üzletemberei osztották meg gondolataikat társadalmi felelősségvállalási politikájukról.

„Minél inkább nem csak a szponzorációt és egyes civil szervezetek alkalmankénti támogatását érti a cég CSR alatt, hanem mint átfogó, integrált üzleti stratégiára és filozófiára tekint erre a tevékenységre, annál inkább hatással van a szervezet életére. Az alkalmazottak munkakörülményeinek és jogainak figyelembe vétele és a környezet védelme ugyanúgy egy etikus vállalat társadalmi felelőssége, mint egy adott nonprofit szervezet támogatása. Persze nagy különbség, hogy a CSR csak profitnövelő PR „szépségtapasz” egy cég számára, vagy az értékvezérelt vállalatvezetés/tulajdonos belülről fakadó igénye” – osztotta meg gondolatait Kutvölgyi Pál.

„Fontos, hogy az alkalmazottak túlnyomó többsége úgy érezze, hogy olyan cégnél dolgozik, amely valóban támogatja törekvéseiket, felelősséget vállal a környezetért és azért a közegért, amelyből a profitja származik” – tette hozzá a Group42.hu Flow-Profit csoport alapítója.

Kutvölgyi Pál
Kutvölgyi Pál

Lobenwein Norbert azt élvezi a jótékonysági ügyekben, hogy a kollégái is élvezik, együtt találják ki, mivel, hogyan és kiknek segítsenek. „Aki benne van, önzetlenül csinálja és olyan élményt jelent számunka, amelyet ritkán élünk át” – mondta el a VOLT, valamint a Sziget Fesztivál igazgatója. „Fülöp Zoli barátommal több közös cégünk is van, de a CSR fogalmát még csak nem is használjuk. Mindketten olyan neveltetést kaptunk, amelynek köszönhetően nem a cég sikere, mérete alapján segítünk, ha tudunk. Ezek a támogatások eddig többnyire spontán alakultak, az #angyalvagy az első, amikor próbáljuk a sikeres projektjeink kapcsán jellemző gondolkodást átültetni egy segítő projektre. Ez tavaly indult Sopronban, megkérdeztünk 3-400 családot mit szeretnének a Jézuskától, és ezeket teljesítettük. Szeretnénk ebből országos, egész évre kiterjedő kampányt kialakítani.”

Lobenwein Norbert
Lobenwein Norbert

A cég CSR-filozófiájával minden dolgozónak tisztában kell lennie, vallja Vardanjan Tigran, a Fornetti Horeca igazgatója. „Kulcsfontosságú, hogy együtt termeljünk és együtt is adjunk, hiszen a cég sikeres működésében a csapatszellemnek a megléte, annak erősítése nélkülözhetetlen” – mondja az üzletember. „A Fornettinél ez meg is valósul, a CSR-akcióinkra és azok kézzelfogható eredményeire a cég vezetői és valamennyi munkatársunk büszke, így a vállalat belülről megélt minősége is emelkedik.” A Fornetti központilag meghatározott támogatási területe a gyermekekre, a gyermek-jólétre és a következő generációk iránt érzett társadalmi felelősségvállalásra koncentrál. Emellett a kecskeméti lokális ügyek is kiemelt figyelmet kapnak a cégnél, hiszen ezekben gyakran érintettek a kollégák vagy közvetlen környezetük is. Vardanjan Tigran így foglalta össze filozófiáját: „Hitem szerint mindenki úgy és annyit ad, ahogy, amennyit a lehetőségei engednek. A szeretetnek nincs mértékegysége, a támogatásnak nincs mértékegysége. A szándék a fontos, nem a számlatömb.”

Vardanjan Tigran
Vardanjan Tigran

Balogh Péter, a Baconsult Kft. alapítója inkább alapítványokat támogat és jó ügyek mellett áll ki, ahelyett, hogy átfogó CSR politikát alkalmazna családi befektetőcégében. Viszont elmondta, hogy korábbi cégénél a NNG-nél például rengeteg mentőt szereltek fel navigációval, ezáltal a kollégái duplán érezhették, hogy mit ad hozzá a világhoz a termékünk. A Baconsult Kft. alapítója szeret olyan kezdeményezéseket támogatni, ahol a kollégák is időt és erőfeszítést fektetnek egy nemes célba, mert „Az ilyen kombinációnak nagyobb a hatása kifelé és befelé is, mintha csak pénzt utalnának egy jó ügy érdekében, ráadásul a kollégák elkötelezettségét is növeli” – mondja Balogh Péter.

Balogh Péter
Balogh Péter

Csillik Timur, a Rendi.hu alapítója szerint egyre fontosabb szerepe van a KKV szektornak abban, hogy felhívja a figyelmet fontos társadalmi ügyekre. A Rendi.hu kis létszámú cégként eddig az alaptevékenységéhez kapcsolódóan nyújtott segítséget szemétszedéssel, takarítással. „Szeretnénk azonban bővíteni a támogatási programunkat. Most a Playboy Hero kampány keretében az Eszter Alapítvány mellé álltunk, akik az erőszakos szexuális támadást elszenvedettek rehabilitációjával foglalkoznak. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy minél többet beszéljünk erről a témáról, és az áldozatok érezzék, nincsenek egyedül” – mondta el Csillik Timur.

Csillik Timur
Csillik Timur
Szuperdögös Playboy-modellt bolondít a belga futballista

A magánéletben nagyobb játékos, mint a pályán.

Jamaicai bobcsapat? Az ikonikus egység a téli olimpia titkos favoritja

A férfiak után a hölgyeknek is összejött a bravúr.

Ez az egészséges szokás sokat segít abban, hogy jobban szerepelj Tinderen

Ha szeretnél jobban teljesíteni a társkeresőn, nem csak a profilképedre és a jó nyitóüzenetre érdemes figyelned.

Az Instagram 5 legbefolyásosabb bugyimodellje

Alexis Ren és Candice Swanepoel képei mindent visznek.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

50%-os kedvezménnyel fizethet most elő!

Csak 4950 Ft