Retro: Playmate-ek barackbefőttel

retró,oldschool,ósuli,kártyanaptár,litkai gergely
Előfizetek

A kártyanaptárak és az erotika

Mi sem jellemzi jobban a nyolcvanas évek elejének életérzését a Márka reklám zöld Citroënjén dőzsölő operetthippiknél. Négy fiú, két lány mulat önfeledten, néhányuk kezében a márkás üveg még kupakkal, hiszen a kellékkel el kell számolni. A kivillanó combú, kontraposztóba merevedett, természetellenes ételszínezékektől bódult fétis lába az indexburán pihen, maga alá gyűrve a kapitalizmus jelképét, bal kezét a fotós levágta. A termék neve is sokat mond, olyan, mintha a Coca-Colát Trade Mark néven hozták volna forgalomba. Zárt üdítős palackokkal egy álló nyugati kocsin ülve tombol a szocialista ifjúság. A kép üzenete egyértelmű: a kapitalizmus mételye, a dekadencia palackba zárt szellem, ezért jobb, ha nem bontjuk ki. Kőhalmi Zoltán kártyanaptárgyűjteményéből szemezgetve próbálunk választ adni arra a kérdésre, vajon volt-e olyan termék, szolgáltatás vagy nemes cél, amit nem lehetett csupasz nővel hirdetni a hiánygazdálkodás évtizedeiben. Mint a Columbo filmekben, elárulhatjuk előre a választ: nem volt.

kártyanaptár,litkai gergely,retró

Ágyban dohányozni?

A kártyanaptár a vetkőzős toll mellett generációk szexuális ébredését határozta meg. A női testet cséplőgépek előtt pózoló, anyacsavarok között szöszölő és barackbefőttekkel cicázó aktokon keresztül ismertük meg. Számos MGTSZ, melléküzemág és tröszt bombázott minket ajánlataival, és lássuk be, ha nem is vásároltunk, a meztelen nőről alkotott képünk nagy részét nekik köszönhetjük. Békéscsaba, Orosháza, Szarvas és Szeghalom tűzvédelmi szervezetei tették össze, amilyük volt, hogy boldog új évet kívánjanak, s közben társadalmi célú kártyanaptárként az ágyban dohányzás veszélyére is felhívják a célközönség figyelmét. A gondosan megtervezett kompozíció elsőre egy pornófilm előtörténetét juttatja az ember eszébe: az ágyban felelőtlenül dohányzó nő telefonon kihívja a tűzoltót, aki néhány méter csővel érkezik a tett színhelyére, ezután beszélgetés alakul ki, majd előjáték. Jól kivehető a lánglovag slagján a lokálpatrióta Szarvas felirat, mely ernyedten pihen ölében, másik kezében pedig hamutartó, amelyet előzékenyen kínál a felelőtlen nőnek. A garnitúra erősen szocart, érdekes viszont, hogy a neglizsében pózoló potenciális öngyújtogató mellbimbói finoman átsejlenek a hálóingen, lábán pedig a közeli lefekvés ellenére cipő (ami szintén a pornógondolatot erősíti). A modell annak ellenére, hogy elvileg könyvet olvas, a kamerába néz, mint átélt orális aktus esetén a kizárólag a szerelem beteljesedését bemutató csatornákon szokás. Ehhez már csak avatott nézőknek ajánljuk a tapéta közepén, az ágy felett elhelyezett konnektorból sehova se futó madzagot, amely jól testesíti meg a szocialista ergonómia azon gondolatát, hogy a munkások ott helyezzék el az adott elhelyeznivalót, ahol nekik az a legkisebb fáradságot okozza. A nagyon is hazai ízek mellett azonban nem tagadható el a kéz alatt csempészett ÖKM magazinok hatása a művészre, akit méltán nevezhetünk a tűzvédelem Dalijának és Kovijának, two in one.

kártyanaptár,litkai gergely,retró

Vágott állat az üzenet

Mielőtt azonban rátérnénk az igazán pikáns tárgyakra, egy rövid kitérő erejéig két objektet vizsgálunk meg. Az egyiken a Debreceni Húsipar kíván eredményes vágóállat-termelést, míg a másikon a KA-HYB Sertéshús-termelési rendszer köszönti a ma és a jövő hibridsertését. A marhával beszélgető szocreál Malacka képén a Babe óta nem csodálkozunk, ám az rendkívül meglepő fordulat, hogy egy napszemüveges, farmeres koca babakocsiban tolja saját malacát, a filmek közül a génmanipulálós, elrontósat idézve a mai kor nézői szeme elé. Külön unikum, hogy ezek az állatok arra várnak, hogy levágják és megegyék őket, miután ilyen kedvesen boldog új évet kívántak nekünk. Ebből is látszik, hogy az üzenet gyakran csak annyi volt, hogy én, a VOR-öltönyös zsírnyakú megrendelő nyomot hagyok a világban. Lehet, hogy ha jönnek a földönkívüliek, nem fogják érteni, sőt már tíz év múlva a magyar kártyanaptár-felhasználók sem, de mégis az én nyomom. Megrendeltem, legyártották. A csupasz nős vonalra visszatérve – virtuális sztriptízként – egy orkánkabátos, kicsit szomorú tekintetű hölggyel kezdünk, aki kezében egy Csongrádi Hírlappal úgy néz az optikába, mintha három hétig Csongrádi Hírlapon kellett volna térdelnie vagy azzal ütötték volna bölcsődétől egészen a vörös diplomáig. A reklám ereje olyan, mintha valaki görcsökben fetrengve hirdetné: én is fenolftaleint használok hashajtónak. Az előfizetés megújításakor a csongrádi lakos valószínűleg arra gondolt, hátha jövőre lekerül az orkánkabát. Nagy rejtély a bundában lengyel vodkát fogyasztó nő, akinek valószínűleg csak a negyedik pohár után jött össze a kép. Gyanakodhatnánk bundareklámra, vodkareklámra vagy esetleg a női alkoholizmust elítélő, nevelési célú hirdetésre (szilveszterkor legalább ne vodkát igyál, he, mert így fogsz kinézni), ám a jókívánságokon túl a hátlapon csak annyi áll: Agros. Beláthatjuk, ez legalább akkora feladvány, mint a Da Vinci-kód.

kártyanaptár,retró,litkai gergely

Nők a pulton

A reklámszakemberek azonban általában kevésbé visszafogottak, ha nő kerül a kezük közé. Az Orion űrhajó hangulatát árasztja az alufólia előtt Olympos (OMÉK-díjas!) levet fogyasztó, párducruhába öltözött kislyány, aki azt hivatott elfeledtetni a célcsoporttal, hogy a kimutathatatlan gyümölcstartalmú, erdőmester ízű magyar narancs akkora utánérzés, mintha AlbenaNaposparton forgatták volna a Miami Vice-ot. A mediterrán ritmus (Piedone) átszűrődése a hazai közfílingbe (Pogány madonna) azonban megállíthatatlan volt, elég, ha csak egy pillantást vetünk a szegedi nagyáruház előtt árválkodó fürdőruhás nőre. A nyilván sziesztaidőben készült képen ugyanis egyedül a bikinis néni jelent meg, az áruház vásárlói és dolgozói sajnálatos módon lepihentek. Így nehezen állapítható meg, hogy itten az építésznek csapnak reklámot, milyen jó is lett a kéró, esetleg a fürdőruhában vásárlásra buzdítanak, vagypediglen a tiltott kéjelgés szabálysértésének megvalósítására hívnak fel a lucskoskáposzta-konzervek között. Ha már konzervről ejtünk szót, ne hagyjuk ki a saját állát evő, bár felöltözött asszonyt, aki egyszerre két konzerv vagdalt hússal (horribile dictu löncshússal) birkózik, ám annyira figyel a fotósra, hogy véletlenül állon szúrja magát. A löncshúskultúra valamennyiünk életét átvérezte, hiszen ki ne emlékezne a hús tömegénél kétszer nagyobb, a fül- és a gépzsír határmezsgyéjén egyensúlyozó, gélbe mártott valamire, amit a schönbrunni kastélyparkban előrántva el tudtuk helyezni magunkat Európa térképén. Ahogy kicsusszant a dobozból, a maga exportból visszamaradt mivoltában, és felfedte a benne rejlő temérdek állagjavítót, éreztük, hogy nem lesz kasza ma sem az osztrák vendéglátóiparban, mert a szocialista manna kiszabadult burkából. A sztriptíz fonalát ismét felragadva térünk rá a szerencsejáték vonalára. Egyértelmű asszociáció, hogy akinek van pénze, annak vannak jó női is. Az alkotó azonban nem a maga primer mivoltában ragadta meg a témát. Egy hölgy például totó feliratú labdán, kenyereslánynak öltözve végez gerinctornát, egy másik fekete melltartóban és bikiniben, fekete háttér előtt lebegteti a lottó – lóhere feliratot, furcsa átmenetet képezve egy zsonglőr és egy Jedi-lovag között, míg a kedvencemen kislány mászik alaménium létrára abból a célból, hogy beikszelje a 13-as számot. Első kérdésként felmerül, hogy a transzvesztita Gullivert látjuk-e az óriások országában lottózni, vagy pedig a lottózóban azért növelték meg a szelvény méretét, hogy a kislány alaménium létrára másszon és így kivillanjon a bugyigója. Ez utóbbi szándékot sejteti az erotika bőrnadrágos, tirolis, istállóban dugós zsákutcájának erős hatása, ahol szintén erős erotikus elem volt az alsónemű kivillanás szénapadlásra mászás közben. Végül elértünk ahhoz a ponthoz, ahol virtuálisan lekerül a ruha. A Skála-Coop „Ameddig a szem ellát a Skála-Coop lát el” szlogenje alatt jógázó távolbalátó nőnek ugyanis átsejlik teljes mellezete, miközben némi festőfólia előterében a távoli horizontot vizslatja NDK levehetős ajtajú turmixgépért. A legtávolabb azonban a Szentes és Vidéke Áfész merészkedett, amelyik teljesenlátszós mellű modellel rímeltette a kezében megbúvó barackbefőttet. A szexuálpszichológiai fejlődésre elementáris erővel ható melles nő – mintegy áldozatot bemutatva – térdel, tekintetében vagy én, vagy a befőtt kifejezés. És kedves olvasó, kit is vethetnénk meg azért, ha nem a befőttet választja.

Ezt olvastad már?
Ezt olvastad már? Róbert vagyok, influenszer
Tovább olvasok
Dzsinnie Deal - Az olvasó

Melyik könyvet vigyük magunkkal egy világ körüli utazáshoz? A válasz egyszerű: az összeset, ami érdekel! Szabó Győző rákapott az e-könyv olvasás ízére.

Az USS Intrepid gyomrában

Míg az előző rovatban az USS Intrepid repülőgéphordozón néztünk körül, most leliftezünk a hajó gyomrába.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

50%-os előfizetői akció!

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem