”Az élet túl rövid ahhoz, hogy valaki más álmát éld.”

Hugh M. Hefner (✝ 91)
Tovább a playboy.hu-ra

Egy autó, ami szó nélkül kéne – Golf GTE + Vlog

e-Golf, Golf R és a mindent vivő GTE volt a mallorcai tavasz slágere. A múlt és a jövő összefogva adja a jelent.
Előfizetek

e-Golf, Golf R és a mindent vivő GTE volt a mallorcai tavasz slágere. A múlt és a jövő összefogva adja a jelent.

Az utazásról egy vlog is készült, amiben az elektromos száguldás hitelesen megörökítésre került.

Ez még nem a "nyolcas"! Mondták a kollégák, amikor Wolfsburgban először megpillantottuk az új Golfokat. Valóban nem, ez csak egy "hetes fészlift". De a lényeg nem is a külsőben van. Nem untatnám a specifikációkkal a drága olvasót, inkább az élményről mesélnék.

Kép
forrás: Fotó: TB

A Volkswagen a tesztvezetéséket rendszerint Spanyolországba szervezi, slágerhelyszín Barcelona, de most Mallorcán vendégeltek meg bennünket. Az érkezés után azonnal egy versenypályán találtuk magunkat, ahol egy gyors okítás után kipróbálhattuk a közel 300 lóerős VW Golf R-t. Itt jöhetnének most a nagy szavak, de csak annyit írok, hogy szuper élmény volt egy zárt pályán egy ilyen erős autóval csapatni. Az R széria a legendás GTi fölött van picivel – erőben legalábbis, de ami még fontos, az a négykerékhajtás. Minden kigyorsításnál tökéletesen érződött, szinte kapaszkodik az autó az pálya betonjába.

Kép
forrás: Fotó: TB

De nem ez az autó volt a nap fénypontja számomra. Egy gyors ebéd után, máris átvehettük a tesztautókat. Gyorsan le is csaptam a GTE Golfra. Na most jön az ömlengés. Ezennel elmondhatom, hogy ez a tökéletes autó számomra. A Golf plug-in hybrid verziója egyszerre modern, erős, komfortos, környezetkímélő és menő. Az 1.4-es alapmotor kiegészítve a villanymotorral megfelelő erőt biztosít az autónak, minden helyzetben megállja a helyét. Kedvenc extrám pedig a GTE gomb alatt rejlő hangmodullal megtámogatott versenymód, ami tökéletesen hozza a GTi hangját és életérzését, miközben a motorháztető alatt ugye egy villanymotor dolgozik kis benzines rásegítéssel.

Kép
forrás: Fotó: TB

Pont az elmúlt héten döntöttem el, hogy veszek egy régi autót. Egy 15 éves CLK Mercedest néztem ki magamnak. Egyszer majd ezt a rajongásomat is megírom, hátha érdekel valakit. Ki is néztem egy megfelelőt, eldöntöttem, hogy a hétvégén megnézem. De közbejött ez a teszt. Nem vagyok feltétlen oda az új autókért, túl steril mind, nincs meg bennük az, amit a 15-20 évvel ezelőtti autókban szerettünk. De ez a GTE most megmutatta, hogy egy új éra kezdődik. Régóta tudjuk, hogy az elektromos autók kora a következő, amire rendszerint legyintettünk eddig, mert a 60-70 km-es hatótávolságok miatt szinte semmi értelmük nem volt egy Budapesten élő ember számára.

Kép
forrás: Fotó: TB

Erre jön még az is, hogy az élmény se túl nagyszabású. Természetesen a gyorsulást leszámítva, ami több mint nagy, egyenesen óriási! A teljesítmény csökkenés nélküli gyorsulás azonban önmagában kevés, főleg, hogy minden gyártó túlfuturalizálja az autóit. A Prius, a Leaf, mind olyan, mintha egy jövőfilmből ugrottak volna ide. Na ezt sikerült most nagyon jó érzékkel vegyítenie a Volkswagennek a GTE-ben. Ez egy Golf, ami ugye egy átlagos, autónak kinéző tárgy. A hetes széria ráadásul nagyon jól sikerült, a dizájn hosszú évek után újra dögös és ütős. A GTi érzés pedig egyenesen versenyautós jegyekkel látja el a típust, ami ötvözve a hibrid technológiával, több mint trendi.

Kép
forrás: Fotó: TB

És akkor még ott van az eGolf. Egy szintén mindennapos autó, de elektromotorral, ami a teszten azt mutatta, hogy 150-200 km-t simán el lehet vele utazgatni. Itt nincs hőbörgés, nincs akkora erő – megjegyzem a villanymotor ereje is bőven elég. Extraként említeném, hogy ez már okosautó! Igen, a telefonunkról egy applikáció segítségével ellenőrizhetjük a töltöttséget, útvonalat tervezhetünk és még a hőmérsékletet is beállíthatjuk a parkolóban álló autóban. Mi ez, ha nem a jövő?

Szóval most itt ülök, kezemben a Mercis száma, de inkább megvárom az árképzést a GTE kapcsán, hátha elérhetővé válhat számomra ez a hagyományokat idéző, de mégis ultramodern autó.

SI-lány: Iyonna Fairbanks, az egzotikus szépség

A dögös biztonsági őr, aki állatkertben dolgozik.

10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

18
Figyelem
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!
A későbbiekben ne jelenjen meg ez az ablak, akkor is felnőtt leszek még.
Elmúltam 18 éves
Még nem múltam el 18 éves

50%-os kedvezménnyel fizethet most elő!

Csak 4950 Ft