A Nasa kutatói felfedezték a Tatooine-t egy messzi-messzi galaxisban

Előfizetek

Először találtak duplanapos rendszerben keringő kőzetbolygót a csillagászok.

Megtalálhatták a Tatooine-t a Nasa kutatói. Szerencsétlenségünkre 1000 fényévet kellene utazni ahhoz, hogy megtudjuk igazuk van-e, de viszonylag okos emberek dolgoznak a cégnél, úgyhogy hiszünk nekik.

Az SDSS 1557 rendszerében egy fehér és egy barna törpe található, ezek olyan égitestek, melyek túl kicsik ahhoz, hogy önálló csillagoknak nevezhessük őket, bolygónak viszont túl nagyok.

Kettejük körül kering egy szilárd anyagból álló, kőzetbolygó, ami éppenséggel hasonlít is a Tatooine-ra.

A két "nap" körül keringő bolygók nagyon nehezen alakulnak ki, hiszen a két égitest által kifejtett gravitációs erő általában megakadályozza, hogy a szilárd anyag planétává alakuljon. Most azonban minden jel arra mutat, hogy az SDSS 1557-es rendszerben létrejött egy ilyen bolygó, ezáltal pedig jobban megérthetjük ezen égitestek születésének körülményeit

-nyilatkozta Jay Farihi a Nature hasábjain. A felfedezés azért is rendkívüli, mert ebben a rendszerben eddig csak a Jupiterhez hasonló gázóriásokat azonosítottak a kutatók.

Még a végén meglelik az Alderaant és a Naboo-t is aztán kiderül, hogy a Star Wars korántsem fikció, hanem maga a történelem.

10 alkalom, mikor Madonna túltolta a szexiskedést

Minden idők legsikeresebb énekesnője sosem volt szégyenlős.

D-moll mellben: A dúskeblű Sara Mozart dallamait követi le a csajokkal

Nem hétköznapi tehetségét mutatta meg a világnak a dögös modell.

Fergie szuperszexi fotókkal ágyaz meg új lemezének

Hamarosan kijöhet végre a Double Dutchess.

Fizess elő még ma!

Előfizetek

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

18
Figyelem
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!
A későbbiekben ne jelenjen meg ez az ablak, akkor is felnőtt leszek még.
Elmúltam 18 éves