”Az élet túl rövid ahhoz, hogy valaki más álmát éld.”

Hugh M. Hefner (✝ 91)
Tovább a playboy.hu-ra

A Nasa kutatói felfedezték a Tatooine-t egy messzi-messzi galaxisban

Először találtak duplanapos rendszerben keringő kőzetbolygót a csillagászok.
Előfizetek

Először találtak duplanapos rendszerben keringő kőzetbolygót a csillagászok.

Megtalálhatták a Tatooine-t a Nasa kutatói. Szerencsétlenségünkre 1000 fényévet kellene utazni ahhoz, hogy megtudjuk igazuk van-e, de viszonylag okos emberek dolgoznak a cégnél, úgyhogy hiszünk nekik.

Az SDSS 1557 rendszerében egy fehér és egy barna törpe található, ezek olyan égitestek, melyek túl kicsik ahhoz, hogy önálló csillagoknak nevezhessük őket, bolygónak viszont túl nagyok.

Kettejük körül kering egy szilárd anyagból álló, kőzetbolygó, ami éppenséggel hasonlít is a Tatooine-ra.

A két "nap" körül keringő bolygók nagyon nehezen alakulnak ki, hiszen a két égitest által kifejtett gravitációs erő általában megakadályozza, hogy a szilárd anyag planétává alakuljon. Most azonban minden jel arra mutat, hogy az SDSS 1557-es rendszerben létrejött egy ilyen bolygó, ezáltal pedig jobban megérthetjük ezen égitestek születésének körülményeit

-nyilatkozta Jay Farihi a Nature hasábjain. A felfedezés azért is rendkívüli, mert ebben a rendszerben eddig csak a Jupiterhez hasonló gázóriásokat azonosítottak a kutatók.

Még a végén meglelik az Alderaant és a Naboo-t is aztán kiderül, hogy a Star Wars korántsem fikció, hanem maga a történelem.

SI-lány: Iyonna Fairbanks, az egzotikus szépség

A dögös biztonsági őr, aki állatkertben dolgozik.

10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

18
Figyelem
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!
A későbbiekben ne jelenjen meg ez az ablak, akkor is felnőtt leszek még.
Elmúltam 18 éves
Még nem múltam el 18 éves

50%-os kedvezménnyel fizethet most elő!

Csak 4950 Ft