”Az élet túl rövid ahhoz, hogy valaki más álmát éld.”

Hugh M. Hefner (✝ 91)
Tovább a playboy.hu-ra

300 lóerőt kaptam a születésnapomra – Seat Leon Cupra

Idén kicsit máshogy alakult a nagy nap, mint vártam, ugyanis dolgoznom kellet – ha mondhatom így. Egy 300 lóerős katalán élményt kaptam idén születésnapomra, és azt kell mondjam ennél nem is vágyhatnék többre.
Előfizetek

Idén kicsit máshogy alakult a nagy nap, mint vártam, ugyanis dolgoznom kellet – ha mondhatom így. Egy 300 lóerős katalán élményt kaptam idén születésnapomra, és azt kell mondjam ennél nem is vágyhatnék többre.

220 felelett

Lepillantok a kilóméterórára, a mutató 220 körül jár. Tekintetemet felemelem, felmérem a távolságot és belelépek a fékbe. A Cupra iszonyatos erővel és hanggal lassul. A kerékvetőket kihasználva a lehető legkevesebb ellenállással próbálok kigyorsítani, hogy utolérjem az előttem haladó kollégát, aki komoly tempót diktál egy kombi volánja mögött. Mit keresek én itt? Olyan álomszerű az egész, mintha születésnapom lenne. Várjunk csak! De hát születésnapom van, és tényleg egy 300 lóerős Seat Leon Cuprának taposom ki éppen a belét a Barcelona közelében található Castelloli versenypályán.

Az előző modellnél 10 lóerővel erősebb, így végre 5 mp alatt gyorsul 0-100 km/h-ra

Az előző modellnél 10 lóerővel erősebb, így végre 5 mp alatt gyorsul 0-100 km/h-ra

Fiatalság, Seatság

Mit tudunk? A Seat jó autó, a Leon a spanyol Golf, a Cupra meg a GTi. Ennél több infó nem is kell ahhoz, hogy az ember fantáziája meglóduljon, ha meginvitálják Európa legjobb városába egy autótesztre. Mert ugye, mi várhat ránk a fagyos februárban Barcelonában? 18 fok, napsütés és egy csodálatos tengerpart. Azt szeretem a sajtóutakban, hogy nem a város nevezetességeiről szólnak, ezért, ha olyan helyre jutok el, ahol mér voltam korábban, akkor is garantált, hogy újdonságokat fogok látni. Igy történt ez most is, amikor megérkezve a repülőtérre, mintegy 25 perc alatt leértünk a festői Montserrat hegység mellett lévő kis faluba. Ez az út kb. 60 km, de a parkolóban átvett Cupra – lánykori nevén Cup Racer – nagyon megy. Már a parkolóban sem bír magával ez ember, a kis gázfröccsök olyan robbanásokat eredményeznek, hogy férfi legyen a talpán, aki nyugalmi helyzetben bírja tartani bármijét is.

Gombnyomásra változik a Leon komfortos átlagautóból, durrogó versenyautóvá.
Gombnyomásra változik a Leon komfortos átlagautóból, durrogó versenyautóvá.

A parkolót túléltük, szinte végig autópályán tesztelgetjük az autó végsebességét és persze a traffipaxokat. A táj magért beszél, mint később a vacsoránál megtudom, az erős nap miatt hasonlít annyira a katalán és a mexikói épületek legtöbbje. Olyan gyorsan leérünk a versenypályához, hogy még a kezelőszerveket se néztem át az autóban. A Cupra-mód kapcsolóját persze azonnal megtaláltam.

Az új Leon Cupra három- és ötajtós, valamint kombi kivitelben készül

Az új Leon Cupra három- és ötajtós, valamint kombi kivitelben készül

Kívánni se lehetne gyorsabbat

Ha születésnapom lenne, azt kívánnám, hogy mehessek három kört egy versenypályán egy nagyon erős autóval, esetleg ugyanezt egy ügyességi pályán is megtehessem, utána pedig hadd üljek be egy profi versenyző mellé, aki üveghangon vigyen egy kört kibelezett, ezáltal pillekönnyű versenyautóján. A szerencse fia vagyok, mert minden kívánságom teljesül. A versenygép a felvezetőautó előttünk, ami a versenypályán veretés határait hivatott megszabni. Jordi Gene, a Seat gyári csapatának Túraautó-világbajnokságban szereplő pilótája mellé pedig bárki beülhet, kár, hogy emberünk nem nyomja neki, mert akkor senki nem érné utol, ezáltal nem lenne jó felvezető. Na de ki a szülinapos? Ki az, aki pont az ebédszünet előtti utolsó körben kap lehetőséget? Naná, hogy én! A Penélope Cruz hasonmásverseny győztes hosztesz kisasszony sajnálkozó arccal kérdezi, hogy nagy baj lenne-e, ha az időhiány miatt nem három körre vinne el Señor Gene, hanem csak egy, de nagyon gyorsra? Azonnal közlöm vele, hogy ma van a szülinapom és hogy nem is lehetne nagyobb örömöm ennél. – Aaaa... Feliz cumpleaños! – kiáltja, kapok két puszit, és már szíjaznak is be a Cup Racerbe. Pár másodperccel később már az életemért küzdök. Közhely, de a fékerő a legdurvább.

Itt még nem számolva a brutális fékhatással, amire a bukósisak is rádob egy lapáttal
Itt még nem számolva a brutális fékhatással, amire a bukósisak is rádob egy lapáttal

Kívül angyal, belül ördög

300 lóerő egy utcai Seatnak nagyon sok. Embertelenül megy. A sportosra hangolt kipufogók, a vörösen izzó feliratok, a kagylósra szabott ülések mind jelzik, hogy ez az autó nem egy hétköznapi Leon. De ezeket főleg az érzi, aki vezeti. Ha csak simán a lámpánál megáll előttünk egy Cupra, nem biztos, hogy észrevesszük a különbséget. Nincsenek hivalkodó szpoilerek vagy tátongó légbeömlők. Egy letisztult spanyol autó, ami mindenkit állva hagy. Az egyszerűség belül is érződik, sivár fekete belsőt kapott, már-már unalmasnak mondanám.

Majdnem magam alá piszkítottam az erőlködéstől
Majdnem magam alá piszkítottam az erőlködéstől

Megunhatatlan őserő

A visszaút fotózással együtt sem tart 40 percnél tovább. Barcelonai szállodánk a város fölött kapott helyet. A teraszról szinte minden nevezetesség látszik. A vacsora legalább 15 fogásból áll, amúgy tapaszosan, spanyolosan. Nekem egyel több fogás jut, mert kapok egy minitortát a szervezőktől. Lányos zavaromban a gyertya elfújása közben nem kívánok, hanem inkább megköszönöm a napot. Az éjfél egy tengerparti diszkóban ér, megannyi caipirinha és vodkaszóda után kisétálok a tengerpartra és leguggolva belemarkolok a homokba. Abban a pillanatban kapok egy sms-t otthonról – Mi volt ma? Jól érzed magad? – olvasom. Most mit mondjak? Születésnapom volt.

300 lóerő, 6,8 literes fogyasztás és 10 millió alatti vételár

300 lóerő, 6,8 literes fogyasztás és 10 millió alatti vételár

Barcelona

A katalán főváros szinte a tökéletesség határait súrolja. Homokos tengerpartjával, lenyűgöző építészetével és kulturális jegyeivel minden igényt kielégít. Az itt élő emberek ebédszünetben a tengerparton süttetik irodájukban megfeszült idegrendszerüket, ami utánozhatatlan lazasággal itatja át város szabályosan húzódó utcáit. Volt itt világkiállítás, 92-ben olimpiát is rendeztek, de elég ha csak a híres focicsapatokra gondolunk. Egy ilyen sokszínű városnak sajnos árnyoldalai is vannak, sok a zsebtolvaj, akik kifejezetten a turistákra utaznak. Senkit ne tévesszenek meg a barátságosan ölelgető úriemberek, hosszabb az ujjuk, mint Faginnak.

Motor: 2,0 soros négyhengeres benzines turbómotor

Teljesítmény: 300 LE @ 5500-6200 ford./perc

Nyomaték: 380 @ 1800-5500 ford./perc

Gyorsulás: (0-100 km/h)5,7

Végsebesség: 250 km/h

Fogyasztás: 6,8 liter/100 km (vegyes)

Listaár: 9 994 480 forint

Nézd meg a galériánkat> 19 kép
Seat Leon Cupra
Alexis Ren lesz az SI-fotózás ügyeletes bombázója

Bár jobban belegondolva ott majdnem mindenki az.

Így forradalmasítja a pornófogyasztást a mesterséges intelligencia

Corey Price-ék minél több időt akarnak spórolni nekünk.

Heti trendi eyecandy - a legjobb csajok múlt hétről

A galéria, amivel csodásan indul a hét.

4 ok, amiért a káromkodás baromi jó hatással van az egészségedre!

Piszkos a szád? Egy új könyv szerint ez megvéd egy csomó betegségtől.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

18
Figyelem
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!
A későbbiekben ne jelenjen meg ez az ablak, akkor is felnőtt leszek még.
Elmúltam 18 éves
Még nem múltam el 18 éves

50%-os kedvezménnyel fizethet most elő!

Csak 4950 Ft