Érdekel havi 900 Ft-ért egy 6 milliós Volkswagen?

Előfizetek

Kitört a pesti GreenGo-láz, ami tökéletes alternatíva a gyűlölt taxi és a megboldogult Uber helyett És még a környezetet is véded vele!

Mindig vár rád
Mindig vár rád

Elindult Magyarországon is a közösségi bérautózás, azaz a GreenGo. Leszögezem, hogy jelenleg nem tudok menőbb dolgot mondani ennél! Azoknak, akik nem akarják elolvasni az egész cikket megpróbálom a legegyszerűbben leírni a lényeget.

A lényeg:

Letöltöd a GreenGo alkalmazást az okostelefonodra, regisztrálsz, majd ezek után a Király utcában lévő irodában aláírod a papírokat, és már kezdődhet is a móka.

Megnyitod az GreenGo appot, lefoglalod a hozzád legközelebb parkoló szabad autót, megkeresed, beleülsz, berakod D-be a váltót, majd kedvedre kocsikázól a villanyhajtású autóval a belvárosban. Végül egy arra alkalmas helyen leparkolsz vele és kijelentkezel az applikációból. Ennyi.

Miért jó?

Végig egyedül vagy, nem kell beszélgetni a sofőrrel, és nem kell más hónalját szagolgatnod. Mindezt egy egyszeri 4900 ft-os regisztrációs díjért, 900 ft-os havidíjért, majd további 65 ft-os percdíjért. Igen, ha 10 percig tart az út, akkor 650 forintért autóztál egy 6 milliós Volkswagen UP volánja mögött, ami ráadásul elektromos, így nem szennyezi a környezetet, és hidd el, hatalmas élmény, ahogy gyorsul!

Egy a sorban.
Egy a sorban.

Hogy működik a GreenGo?

A GreenGo a belváros autója. Amikor az applikációt megnyitod, rögtön egy térkép fogad, amin jól láthatóan fel van tűntetve a zóna, amiből ugyan ki lehet menni, de az autót leadni csak azon belül lehet.

A bérlés módja egyszerű, bár első alkalommal egy picit nehézkes. Idővel viszont már 5mp alatt túl lehet esni a procedúrán.

Az autó lezárva várja az instant tulajdonost az utcán. Az applikáció segítségével nyithatjuk ki az ajtókat, ami két kód megadása után történik meg. Az első kód a sajátunk, amit a regisztrációkor adtunk meg, a második kód pedig egy random számsor, amit az autó szélvédőjén kihelyezett kijelzőről olvashatunk le, ezzel azonosítva magunkat az autó számára.

Ha jól csináltuk kinyílik az autó. A kulcsot az indításhoz a kesztyűtartóban találjuk. A kis zöld lámpa jelzi, ha a kulcs a helyén van, ez majd a visszarakáskor lesz fontos. Ráadjuk a gyújtást és itt jön az egyetlen nehézség, be kell írnunk a saját kódunkat a pin terminálon. Az első gombnyomás nem ad hangot, mert a beírásra figyelmeztető sípolástól nem hallatszik. Ennek ellenére a gomb megnyomódik és nyugodtan folytathatjuk a már elvárt sípszó kíséretében a gépelést. A kód megadása után a kettőskereszt gombot is meg kell nyomni! Ha ügyesek voltunk, elfordítva a kulcsot egy dallam jelzi majd, hogy beindult az autó, indulhat a móka. Motorhang ugye nincs az elektromos autókban. Ha nem akarjuk lezárni a bérlést, azaz nem akarjuk, hogy más bérlők elvigyék az autónkat, akkor a kulccsal, hagyományos módon lezárva aktiválhatjuk a parkolást, ami 15 ft/percbe kerül.

Ha végeztünk a bérléssel, akkor a megállás és áramtalanítás után négy dolgot kell ellenőriznünk.

  • A váltó „P” állásban legyen
  • A kézifék be legyen húzva
  • A lámpák le legyenek kapcsolva
  • A kulcs vissza legyen rakva a kesztyűtartóba.

Ha ezek megvannak, akkor az applikáción keresztül lezárhatjuk az autót és a bérlést. A szélvédő mögötti kijelző mindenről tájékoztat.

A szűkre szabott zóna
A szűkre szabott zóna

Az autók

A flotta jelenleg 45 db. 2016-os Volkswagen E-UP-ból áll. Egy ilyen autó jelenleg 6 millió forintba kerül, ennyit kell letennünk a kereskedésben. Az induláskor az első elektromos élmény, hogy a motor hangtalan. Idő, mire megszokjuk, de hatalmas élmény és büszkeség, hogy nem pöfögünk. Az elektromos autó teljesítménye állandó, ami azt jelenti, hogy alacsony fordulaton is maximális erővel gyorsul. Elsőre ez ijesztő is lehet. A váltó automata, aki már vezetett automatát, nem fog meglepődni. Az egyetlen újdonság a B fokozat, ami az energia visszanyerést állítja maximumra, ezzel is csökkentve az akkumulátor fogyasztását, sőt vissza is tölti azt egy kicsit. Ebben az állásban úgy lassul az UP, mintha belelépnénk a fékbe, ezért a ráfutást megelőzve felvillantja a féklámpát is. Az UP csomagtartója kicsi, tehát költözni ezzel nem lehet, de egy snowboard simán befér.

Pár szabály, mielőtt elkezdenénk használni a GreenGo-t

Az VW UP automata váltós, ha nem ismerjük a rendszert, olvassunk utána!

A buszsávban nem közlekedhetünk az autóval.

Úticélunk elérésekor bárhol parkolhatunk, ahol szabályos és ahol a felfestések engedik.

A GreenGo autóival a parkolás ingyenes.

Parkolóházakban, plázákban, privát parkolókban a bérautó után is fizetnünk kell.

Nincs annyi hely, mint egy buszban, viszont egyedül vagy.
Nincs annyi hely, mint egy buszban, viszont egyedül vagy.

Megéri?

Annak mindenképp, aki nem túl gyakran hagyja el a fővárost és család, gyerek még nincs a képben. Vagy ha megteszi, nem fáj neki a busz, vonat, vagy repülő. Ha veszünk használtan egy átlagos 4 éves autót, akkor annak az értékcsökkenését, szervizköltségeit, gumizását, parkolását, benzinköltségeit és minden vonzatos költségét összeszámolva körülbelül 80 Forintra jön ki egy megtett kilométer. Ha érdekel a saját helyzeted, itt számolgathatsz. A GreenGo 65 Ft/perces díja, a budapesti belvárosi közlekedés nagyjából 35 km/h-s átlagsebességével számolva 110 Forint lesz kilométerenként. Ez persze egy kicsivel drágább, de sok egyéb kellemetlenségtől megkímél. Soha nem kell bajlódnod a műszakival, szervizzel, mosással, lopás miatti aggódással, csak használni kell, majd a megfelelő helyen otthagyni. Külön jó megoldás annak, aki jóidőben esetleg bringázik, így az esős és téli napokért nem kell fenntartania egész évre egy autót.

A tömegközlekedés havi bérlettel persze még mindig a legolcsóbb megoldás, de időben, kényelemben és az elektromos autózás élményében biztosan a GreenGo nyer. A vonaljegyes, átszállásos közlekedést azonban gyakran olcsóbban meg lehet úszni a kis Volkswagennel. A taxizáshoz képest pedig mindenképp pénztárcakímélő megoldás. Ugyanaz a 9. kerület – Óbuda útvonal sárga autóval 3000 Ft körül mozog, a zöldautó volánja mögött 900 Ft. Mindenkinek, aki tud és szeret is vezetni.

Kulcs a kesztyűtartóban!
Kulcs a kesztyűtartóban!

Lehetséges nehézségek

Előfordul, hogy nincs a közelünkben autó

Sokak arra használják a GreenGo-t, hogy azzal menjenek haza, legalábbis irányba álljanak vele, és a zóna határán lerakják azt, hogy csak onnan kelljen elviselni a buszon ülő tömeget.

Emiatt előfordul, hogy koraeste minden autó a peremen áll. Nyilván, ez változni fog, ha bővítik az autóparkot. A GreenGo dolgozói egyébként nagyon hatékonyan terítik az autókat, hogy a zónán belül minden terület ki legyen szolgálva.

Kódbeírás

Fontos, hogy a bérlés az autó kinyitásával kezdődik. Tehát a kódbeírás, a smink megigazítása és minden egyéb dolog a bérlés után elszámolt percekbe is beleszámít, ezért nem árt igyekezni. Arra viszont nagyon figyeljünk, hogy a saját és mások élete többet ér párszor 65 ft-nál, ezért lehetőleg ne száguldozzunk a menetidő lecsökkentése érdekében!

A gps pontatlansága miatt előfordul, hogy keresgélni kell az autót.

Gyakori, hogy az applikáció nem mindig pontos a lokációkkal kapcsolatban, ezért sötétben néha keresni kell az autókat. Természetesen maximum 10 méterről beszélünk, de ez egy körút esetében akár a másik oldalon parkoló autót is jelentheti.

A zóna peremén vesztegelő autók
A zóna peremén vesztegelő autók

Kommunikációs nehézségek

Egyszer fordult elő velem, hogy a bérlést nem tudtam lezárni. Sokadik próbálkozásra sikerült csak az applikációban kiadni a lezárás parancsot. Ilyenkor a Greengo ingyenesen hívható telefonszámán segítenek a probléma megoldásában és jóvá is írják az elpazarolt perceket. Egyedi esetről volt szó, a lényeg, hogy hatékonyan el lehet hárítani az esetleges hibákat.

Megszokott dolgok hiánya

Meg kell tanulni, hogy ez nem a saját autónk. Tehát nincs előre bekészítve a jégkaparó, előfordul, hogy elfogy az ablakmosó folyadék és a pohártartóban hagyott stresszlabdánk sem lesz kéznél, ha dugóba ragadunk.

Mindig ellenőrizd le az autót a bérlés előtt!

Mindig nézzük meg az autó állapotát mielőtt kibéreljük. Előfordulhat, hogy valaki nem jelenti, ha meghúzta a lökhárítót, ilyenkor a gyanú akár ránk is terelődhet. Az autó kinyitása után az applikációban tudjuk jelezni, ha valami sérülést találtunk, amit fotóval igazolhatunk. Persze ez is a bérlésünkből megy, szóval nem árt sietni.

Karácsonykor ajándék is jár.
Karácsonykor ajándék is jár.

Mikor érdemes használni?

A dugóban ülve nem éri meg a GreenGo. Érdemes akkor használni, amikor haladni lehet vele. Sajnos a parkolók telítettsége miatt előfordul, hogy 10 perc autózás után 15 percig keresünk vele helyet.

A cég arra kér mindenkit, hogy az autók töltöttsége ne menjen 10% alá. Ez amiatt fontos, mert a lemerült autókat el kell valahogy juttatni a töltőállomásra. Erre mindig nagyon figyeljünk!

Ha szabad, azonnal vihető
Ha szabad, azonnal vihető

Mire számíthatunk a jövőben?

Összességében egy tökéletes rendszert kapunk a GreenGo-tól, amit 1-2 ügyetlenkedés után maximálisan ki is tudunk majd használni. Pár gyerekbetegsége van a rendszernek, ami valószínűleg az idő előrehaladtával megoldásra kerül majd. Ilyen például az autók sérüléseinek jelentése. Megkönnyítené a dolgokat, ha a kibérlendő autó adatai mellett helyet kapna egy hibalista is, így egy sérülés csak egyszer lenne jelentve, időt spórolva a fejlesztőknek és nekünk is. Emellett fontos lenne, hogy olyan területeket is el lehessen érni, ahol közösségben dolgoznak az emberek, cégek. Így kialakulhatnának csoportok, akik együtt használhatnák a bérelt autókat a munkába, mivel főleg ezek az emberek számítanak a GreenGo célcsoportjának.

A GreenGo az első komoly és működő jele a jövő érkezésének. Ha 10 éve valaki azt mondja, hogy ennyire egyszerűen lehet majd a jövőben egy telefonnal autót bérelni, akkor azt kinevetik. De ez most már valós, viszont úgy tűnik eddig még kevesen tudnak róla. Remélhetőleg a taxisok sem vették még észre, és nem kell attól félnünk, hogy ez a remek dolog is eltűnik a közlekedési lehetőségeink közül.

www.greengo.hu

Nézd meg a galériánkat>12 kép
A GreenGo autói
Megjelent a májusi Playboy

Százezres követőszám, egy követendő példa és három követendő préda a legújabb nyuszis magazinban

10 ok, miért viseld mindig a bukósisakot!

Itt a tavasz, dagad a motor-szenvedély!

Pöttöm cickóval csábít az áprilisi internetes szépség

Nem győzzük ismételni magunkat, hogy a kis mellekre is oda kell figyelni!

Jennifer Lawrence egy magyar banda klipjében szerepel

A Tavaszterror című számhoz adta az arcát a színésznő.

Ezek a csajok mind önként letolták a gatyát

Ráadásul forgalmas helyeken pucsítottak büszkén!

Fizess elő még ma!

Előfizetek

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő egy évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 995 Ft helyett 495 Ft-ért!

Csak 4950 Ft

18
Figyelem
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!
A későbbiekben ne jelenjen meg ez az ablak, akkor is felnőtt leszek még.
Elmúltam 18 éves
Még nem múltam el 18 éves