Kamaszkorom legszebb nyara – Mercedes–Benz C250 Coupé

Előfizetek

Mennyiben hasonlít egy mai Mercedes-Benz egy 20 évvel ezelőttire? C 250 Coupé élményteszt

Mercedes–Benz. Ha kimondjuk ezt a nevet azonnal a minőség, az elegancia és a drágaság jut eszünkbe. Miért kapja fel mégis mindenki a fejét, ha elhangzik ez a név? Nos, talán a hagyomány. E cikk írója egy W124-es Mercedesben nőtt fel. Sokak szerint az volt az utolsó generáció a világból kimenő, igazán megbízható monstrumok közül. De valóban azóta nem gyártanak rendes autókat?

A 124-es – avagy "púpos" Merci – a mai napig a kedvencem. El szoktam bambulni a lámpánál, ha mellém áll egy. Tinédzserként minden vágyam volt egy coupé, de most már olyan nehéz jó állapotú és megbízható modellt találni, hogy el sem kezdem a keresést. Még ha lenne is rá pénzem, félő, hogy fél éven belül eladósodnék. A család Mercijének órája 800ezer km-t mutatott, amikor kb. 10éve eladtuk, akkor 1 millió forintért. A motortartó bak sokszori cseréje után is makulátlannak mondható autó pöccre indult és mind a 74 lóerejét latba vetve, királynői pompával vonult.

Emiatt én nagyon szeretem a márkát és mindig megtisztelve érzem magam, ha lehetőségem nyílik vezetni. Pár hónapja járt a szerkesztőségben egy GLE 450 AMG. Nos, az az autó elmebeteg. Ropogó kipufogó, megállíthatatlan tömeg és egy közepes lakásnyi pénz összegyúrva. Nem volt kellemes vele minden perc, de kétségtelenül élmény volt.

Egy balatoni céges hétvégére készülődvén gondoltam egyet és felvettem a kapcsolatot a Mercedes hazai képviselőivel. Egy, már régóta ajánlgatott autót bocsátottak a rendelkezésemre, a bordó C 250 Coupét. A régi lecke szerint már számolgattam is, hogy a két és fél literes motor mit tudhat, amikor megtudtam, hogy ez egy kétliteres autó.

Számomra egy Mercedes csak ezüst és fehér színben létezik, most nem mennék bele, hogy miért, de valószínűleg mindenki tudja. Viszont ennek az autónak nagyon jól áll ez a szín. Nem hozzám való, de nem is foglalkozom vele, már az első méteren átkapcsolom a vezérlést Sport+ módba, hogy meggyőződjek, ez nem a kipufogót ropogtató fajta. Nem az. A motor szépen szól, kellemesen húz a 220 lóerő, de valahogy minden nyugodt marad. Nem tudom, hogy szőke feleség vagy 60-as bácsi vagyok, de összességében jól érzem magam a volán mögött, bár alig látok ki a magasra húzott övvonal miatt.

A garázsmester biztosított, hogy a Mercedes azért is jó, mert minden autó egy sablonra készül. A váltókar, a kapcsolók azonos helyre kerülnek. Ennek én nem örülök, főleg a váltókar miatt, ami Merciknél a jobb bajuszkapcsoló helyére került. Klasszikus felállás, hogy a múltban csak egy, a baloldali bajusz létezett, azon volt minden. Az index, a reflektor és az ablakmosó, minden egy helyről volt vezérelhető. Három nap után is a középkonzolon kerestem a váltót, képtelenség megszokni és az a dögös mozdulat is nagyon hiányzik, amikor bevágom P-be az automatát.

A Balaton felvidék mesés. Délután van, éppen a naplemente előtt vagyunk pár félórával. Köveskál, Szentbékkálla és még sorolhatnám a mesés kis falvakat, melyeken átszáguldozunk a csodás fényekben. Muszáj itt megfotózni az autót. Keresek egy mellékutat a szántás mellett és már kapom is elő a kis Sony A6300-as fényképezőgépet, hogy befogjam a látványt. Ez az autó szép. Ezt már mondtam, de igazából itt értettem meg, hogy még mindig ez az autók királynője.

És hogy milyen a vezetési élmény? Furcsa. Régen eltekertem a kormányt, ami elforgatta a kerekeket. Most szervók dolgoznak, kiszámíthatatlan viselkedéssel, ami néha hirtelen padkázásokat eredményezett. Emellett az autó a legkisebb puklinál is elakad és kipörgeti a kerekeket. Néha úgy éreztem, mintha egy havas földúton vergődnék, pedig csak sima murván hánykolódtam. A fék hatásos, már túlzásnak is éreztem, de a másfél tonna az másfél tonna, meg kell fogni.

És akkor most elmondok egy titkot. Én végig azt hittem, hogy ez az autó dízel. Szinte hallom, ahogy a garázsmester mondja. Nem néztem utána. Nem megy nagyot, furcsa hangja van, de mégis erős. A váltó néhol zavarba jön, nagyot rántva a gyanútlan újságírón. Beállok a benzinkútra és akkor látom, hogy a tanksapka alatt egy 95-ös felirat néz rám. Gyorsan megnéztem a forgalmit is. Tényleg benzines. Átszámolva a számokat végül is akár benzines is lehet, de én ott megszégyenülve próbáltam újra átélni a hétvégét, immáron benzines felfogásban.

Mi a jó ebben az autóban? Hogy hagyományt képvisel. Egy jelenség, ami kényelmes, amit az emberek megnéznek, még ha néha csúnyán is. Emellett minden szituációban megbízható a maga felsőbbrendű módján. Többen megkérdezték tőlem, hogy ajánlom-e. Nem tudom. Második autónak talán. Olyannak, amit a hétvégén telepakolsz igazán fontos dolgokkal és elmenekülsz vele a valóság elől a világ végére.

TB

Az oldal, ami megmondja, hány kalóriát égettél szex közben

Még aktivitásmérőre sincs szükség ahhoz, hogy kiszámold, mennyi edzéssel ért fel az esti menet!

Út a mindent elsöprő orgazmushoz

Ha jól csinálod, Nobel-díjas szexművésszé válhatsz (bár nem biztos, hogy ez a díjkategória létezik egyáltalán). „A női test egyes tájékairól öt idegpár továbbítja az ingereket az orgazmust kiváltó paracentrális lebenybe” – mondja Dr. Barry Komisaruk, neurológia professzor.

3 hiba, amit maszturbálás közben elkövethetsz

Mutatunk pár rémisztő történetet, amik valóban megtörténtek. Ezért érdemes biztosra menned még maszturbálás közben is!

Az orális szex megelőzheti a rák kialakulását

Ennél jobb hírrel ma nem is találkozhatsz!

Fizess elő még ma!

Előfizetek

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 2017-re féláron! Most féláron fizethetsz elő!

Csak 4950 Ft

18
Figyelem
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!
A későbbiekben ne jelenjen meg ez az ablak, akkor is felnőtt leszek még.
Elmúltam 18 éves
Még nem múltam el 18 éves