f

Figyelem

Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Elmúltam 18 éves
Még nem múltam el 18 éves


Hirdetés


Hirdetés


Hirdetés

Köszöntjük az álomvilágban

f

Egy magyar lány és Laár András a júniusi Playboyban

Ismét magyar lány van a Playboy címlapján! A csábító Noémi mellett további nyomós érvek is szólnak a júniusi Playboy mellett: többek között megtudhatja, hogyan lehet bejutni és milyen a konyha a világ legjobb éttermében.

Keresés
Köszöntjük az álomvilágban
Keresés

Hirdetés


Playboy Világa


Évekkel ezelőtt gondolt egy merészet a Mercedes, s kupés túralimuzinnal lepte meg a világot. Bejött, most itt a második generáció. A példát az Audi és a BMW is követte.
Fenék mániások

Hirdetés

2011-01-11| 0 | 0 hozzászólás

Évekkel ezelőtt gondolt egy merészet a Mercedes, s kupés túralimuzinnal lepte meg a világot. Bejött, most itt a második generáció. A példát az Audi és a BMW is követte.


Hirdetés

Mercedes CLS
A három kupé közül a legújabb. És már a második generációnál jár. Jól mérték fel a piaci igényeket a Mercedes vezetői 2003-ban, kellett egy olyan autó, ami túlmutat a hagyományos limuzinokon. 2010 az új CLS éve; a négyajtós alapkoncepció maradt, a forma a mai szögletes Merci-irányvonalat követve alakult át. Az elejét rajzolták a legütősebbre: a markáns, vízszintes keresztrúddal kettéosztott szögletes hűtőrács egyszerre juttatja az ember eszébe az ötvenes évek Mercedes SL-jét és az új SLS AMG csúcsragadozót.

Az új CLS a LED-ekkel, a kis fénykibocsátó diódákkal forradalmat ír, hiszen csak az első fényszórókban 71 ilyen alkatrész található, s a menetfények, valamint az irányjelzők is az energiatakarékos diódákkal dolgoznak. Stílusos, hogy a külső tükröket az A7-eshez hasonlóan nem az ablakra, hanem az ajtólemezre csavarozták, s jól áll neki a két szögletesre hajtogatott kipufogó is. A mostani E-osztály szellemisége köszön vissza, ám kevésbé szögletesek a formák, vagányabbak a kerek műszerek és jobban illik a sportos karakterhez a kis átmérőjű bőrkormány.

A helykínálaton nem érződik, hogy kupéról van szó, hátul is tökéletes a kényelem. A prémium hi-fi, a sokzónás légkondicionáló, a remek zajszigetelés és az olyan különleges berendezések, mint az ESP-vel kombinált sávtartó elektronika vagy a Mercedesnél itt debütáló elektromechanikus szervokormány garantálja, hogy menet közben semmi sem zavarja az utasok nyugalmát. Az új CLS piaci bevezetése most indul. A hathengeres CLS 350 benzinesként és dízelként (306 és 265 lóerővel) nyitja a sort, tavasszal jön a CLS 250 CDI (204 LE), majd a csúcsmotor, a V8-as CLS 500 (408 LE). Természetesen a házi tuningcég AMG már dolgozik saját atlétáján, még az idén várható az 500 lóerő feletti teljesítményű sportváltozat.


Audi A7

Az Audi régóta együtt dolgozik a dán hi-fi specialista Bang & Olufsennel. Az A7 számára is ők tervezték a legdrágább változatok „zenegépét”: az összesen 1300 wattos hangrendszert 15 alumíniumházba zárt hangszóró szólaltatja meg koncerttermi minőségben.

Nem ez az első ferdehátú limuzin a négykarikások kínálatában, az A5 Sportback nyitotta a sort még tavaly. Várható volt, hogy a középkategória és a nagyautók szegmensének határán egyensúlyozó ötajtósnak lesz követője. Miután az új A8 színre lépett, kézenfekvőnek tűnt, hogy annak alapjaival kezdjenek valamit, s nyert is, aki erre fogadott: A7 Sportback lett a 2010-es újdonság neve.

A kistestvértől kiválóan eltanulták, milyen formai koncepció lehet a nyerő, így kijátszották az ötajtós kártyát, luxuskategória ide vagy oda. Valószínűleg minden topmenedzsernek és bankvezérnek leesik az álla, amikor az elektromotorokkal kinyitható pingpongasztalnyi hátsó fedelet a magasba emeli, hiszen ilyen jól pakolható és bőséges méretekkel megáldott csomagtartót eddig leginkább hatalmas SUV modellekben lehetett felfedezni. Alaphelyzetben 535 literes a tér, s 1390 literig lehet feltornászni a kapacitást a hátsó ülések lehajtásával; jöhet a család, még egy hétvégi kikapcsolódás valamennyi poggyászát is elnyeli.

Remekül eltalálták a formát, oldalnézetből Roger Moore filmbeli partnere, a sárga Aston Martin DBS jut az ember eszébe, mintha nem is egy 4970 mm hosszú óriásról lenne szó. Méretét tekintve az A6 és az A8 közé esik, alapjait a hamarosan megérkező új A6-os adja. Széles körben alkalmaztak alumíniumot, az autó alkatrészeinek 20 százaléka – például a géptető, az első sárvédők, az ajtók, az első toronymerevítő, a lökhárítók kereszttartói – mind könnyű fémből készült.

17 cm-rel rövidebb, mint a zászlóshajó, ám emiatt helygondok nincsenek az utastérben. Elöl hatalmas, akár masszírozással és hűtéssel is kényeztető fotelek fogadják az utasokat, sok oldaltartással, többféleképpen állítható deréktámasszal, első osztályú kényelemmel. Hátul sincs térgond, az erőteljesen lejtő tető ellenére nem kell behúzott nyakkal ülniük az itt helyet foglalóknak. Gusztusos a számos színösszeállításban megrendelhető beltér, az alumínium és a bőr jól kiegészítik a műszerfali puha műanyagokat. A két kerek főműszerrel és hatalmas középkonzoli képernyővel felruházott műszerfal az A8-asé, ahogy az extrák többsége is onnan ismerős: érintőképernyős fedélzeti számítógép, szélvédőre vetített menetadatok, aktív kormányzással kiegészített sávtartó automatika, éjjellátó kamera gyalogosfelismerő funkcióval, légrugózás, távolságtartó tempomat, hogy csak a lényegesebbeket említsük.

Az A7 Sportback egyelőre négyféle motorváltozattal érhető el, közülük a háromliteres, hathengeres, csúcs benzines és dízel számíthat a legnagyobb sikerre: előbbi kompresszoros, 300 lóerős és 440 Nm nyomatékot kínál, utóbbi turbós, 245 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal repíti az autót, az összkerékhajtás és az S-Tronic automata váltó mindkettőnél magától értetődik. Az Audi valószínűleg hamarosan előrukkol a sportos S verzióval, így további híveket szerezhet a sebességmániás, kényelmet és luxust szerető vevők köréből.

BMW 5GT

Az automata váltóknál folyamatosan nő a fokozatok száma, az 5GT-t nyolcfokozatúval szerelik. Az ok: harmonikusabban „osztható el” a hatalmas erő, kisebbek az áttételi lépcsők; a BMW automatája csaknem észrevétlenül dolgozik, s a kormányról kézzel is kapcsolható

Az első generációs CLS után nagyon sokáig, hat évig néma maradt a konkurencia. Az első lépést aztán a bajorok tették meg 2009-ben, mégpedig az 5GT, azaz a Gran Turismo formájában. Az elnevezés csalóka, hiszen nem az 5-ös modell csapott hátú reinkarnációja áll előttünk, annál sokkal többről van szó. A karosszéria stílusán első ránézésre egyértelmű a lépcsőshátúval való szoros rokonság, ám az is feltűnik, hogy nem ikrek, inkább unokatestvérek. Minden fontos karakterjegyet legalább egy leheletnyit átrajzoltak, az 5GT önálló alkotásnak hat. Elölnézetből a legvagányabb, de hátsója miatt sincs szégyenkeznivalója, a formatervezők mutatós kupéfart kerekítettek a GT számára.

Tengelytávja a szedánhoz képest 10 cm-rel hosszabb, akkora, mint a 7-esé. Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy a hátsó utasok lábtere kis túlzással táncteremnyi, nem gond, ha az itt helyet foglalók keresztbe tett vagy kinyújtott lábakkal akarnak ücsörögni. A csúcskivitel második sora kétszemélyes, így az igazi: olyan, mint a repülőgépek business osztálya, mindössze a stewardess nincs a közelben. A kényelmes, jól formázott két szélső ülés fűthető, háttámlája dönthető, s ülőlapja is mozgatható, természetesen elektromotorokkal. Az első ülés fejtámlájára 9 collos LCD-képernyőt rögzítettek, lehet tévét nézni vagy videózni. A középső könyöklőre élvezet rátámaszkodni, a második sor további luxusa, hogy az itt helyet foglalók külön szabályozhatják a légkondicionálót.

Persze az sem érzi rosszul magát, aki elöl utazik. A szokásos BMW-s kialakítású műszerpult a vezető felé fordított középkonzollal, a lágyan működő kapcsolókkal, a testre formálható ülésekkel, a vajpuha bőrrel és a selyemfényű fabetétekkel nagyon divatos és elegáns kombináció. Érdemes egy pillantást vetni a csomagtérre is, hiszen nem hétköznapi megoldásokat találunk a hátsó kerekek mögött. Az ötödik ajtó kétrészes: ha akarjuk, csak a függőleges hátfal nyílik fel (amikor kisebb cuccokat akarunk betenni), gombnyomásra azonban az üveggel együtt a teljes „csapóajtó” megemelkedik.

Az igényes szövetkárpittal burkolt tér alaphelyzetben 440 literes, az üléseket előrehúzva 590-ig tornászható a kapacitás. Akinek ez nem elég, elektromotorokkal lehajthatja a hátsó támlákat, s 1700 liternyi bendőt tölthet meg.  Négy motort kínálnak az 5GT vevőinek: a háromliteres, hathengeres benzines és dízel (306, illetve 245 és 300 lóerővel) sem rossz alternatíva, a különleges vezetési élményt mégis a V8-as csúcsgép adja. 4,4 literes izompacsirta hajtja az 550i-t, 407 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal dolgozhat a sofőr. Hajmeresztőek a menettulajdonságok: 0-100 km/órára 5,5 mp alatt sprinttel, az 1000 méteres vágtát 24,4 mp alatt futja, s csak azért 250-nél van a vége, mert elektronika korlátozza. Lehet kapni hátsókerék-hajtással, ám ilyen erőhöz és képességekhez inkább a négykerekes hajtásrendszerűt érdemes hazavinni.


Színpadra kerül a Playmate élete!
Anna Torv - a Fringe sztárja szexi fotókon

További cikkek

Kommentek


Hirdetés


Legnépszerűbb cikkek

Rékasi Károly: lehetetlen küldetések

Hogyan került egy jászberényi lovaskocsiról a Színművészeti Főiskolára? Miért nehéz Tom Cruise-t szinkronizálni? Hogyan maradt a nyakán kétezer tejesbárány? Miért nem beszél a magánéletéről? Rékasi Károly a Playboy-nagyinterjúban egy majdnem elvállalt olasz erotikus filmről is mesél.

Modellek fotózásán közbeszól a merev szerszám

Apró baki csúszik a műtermi munkába, az egyik green-box ruhás segéd személyében.

Félkész űrsiklók egy elhagyott orosz hangárban

A hidegháború és az űrverseny szomorú emlékei.

Klasszikus amerikai topless szépség

A fotósorozat a '80-as évek pucérnős amerikai naptárainak világát idézi.

Egy karddal akarja felvágni a dinnyét, katasztrofálisan sikerül

Az történik, amitől végig félsz a videó alatt.


Playboy az Instagramon


Hirdetés


f

Köszöntjük
az álomvilágban

Hírlevél feliratkozás

Feliratkozom

© 2015 Marquard Média Magyarország Kft.
a Playboy Enterprises Inc. (USA) engedélyével

Developed by MarquardDigital

Mehet

Tovább az oldalra