Az 5 legjobb duma a júliusi nagyinterjúból

Előfizetek

Az ötszörös Emmy-díjas Csupó Gábor mesélt nekünk animációról, seregről, zenéről.

Az interjú szövegét Köves Gábor újságíró írta, a Pappa Pia című keretes cikket a Playboy szerkesztősége.

1. Én 1975-ben léptem le Magyarországról, és hát Zappában, úgy emlékszem, nem volt erős a rendszer. Az első lemezemet egy fickótól vettem az utcán, csempészáru volt nyilván. Gyalog jártam haza a suliból, valahol ott, az iskola és a lakásunk közötti útvonalon történhetett meg az adásvétel. Főleg Beatles- és Rolling Stones-lemezek voltak, ezeken könnyen túl lehetett adni. Végül előhúzott egy Zappa-albumot, és én egyből ráharaptam. Több havi zsebpénzem ráment.

Csupó Gábor miatt lettek sárgák Simpsonék, szakmai karrierje azonban váratlan helyről kapott átmenetileg piros lámpát.

2. 20 évesen felvettek a Pannónia Filmstúdióba, ahol a Mézga Gézán dolgoztam először, meg talán a Gusztáv-sorozaton. Jó iskola volt, az animátoroktól tanultuk a fázisrajzolást. És akkor jött az apám és elvitetett a hajam miatt katonának, mert rühellte a loboncomat.

3. Egyik hétvégén odalép hozzám a százados, hogy Csupó elvtárs, ne szóljon erről senkinek, de ezt hívja nekem elő, és ezzel a kezembe nyomott egy tekercs filmet. Filmelőhívási pályafutásom nagy pillanata volt ez: egy Playboy magazin oldalaival kellett dolgoznom, valaki kifotózta a Playboyból a puncis-csöcsös oldalakat. Fekete-fehérben, mert akkor csak az volt. Magamnak is csináltam gyorsan egy másolatot, mutogattam is boldogan a katonatársaimnak. A kimenőimmel innentől nem volt gond, csak emlékeztetnem kellett a századost, hogy nálam is van egy sorozat.

Későbbi feleségét Svédországban ismerte meg, azt is megtudtuk, miről beszélgetett a szintén rajzfilmes Arlene Klaskyval az első randin.

4. Csak a szexről! Mi is csak emberek vagyunk. Animációról szó sem esett.

Kiderült az is, mi történt azzal a bizonyos lemezgyűjteménnyel:

5. Nagyon nagy hibát követtem el. Óriási LP-gyűjteményem volt otthon, könyvtárnyi anyag, tízezres nagyságrend. Aztán amikor bejött a CD-divat, felhívtam egy Los Angeles-i lemezboltot és hülye fejjel eladtam nekik az egészet. Mondjuk nemcsak a CD volt az oka, hanem a válásom is. De ettől még hülyeség volt. A boltos kijött, kihúzgáltak egy-két lemezt, mondták, adnak az egészért 5000 dollárt. Mondtam, oké, vigyétek. Bedobozolták az egészet, fel a teherautóra és helló. Azóta a tízszeresét éri, ha nem többet. Igazi zeneőrült voltam és vagyok is, többet költöttem a hangfalaimra, mint más egy házra. Genesis 1.1 hangfalaim vannak, két hatalmas torony, nálam vagy fél méterrel magasabbak, daru kellett hozzájuk. Ezeket újonnan 270 000 dollárért vesztegetik, én használtam jutottam hozzájuk a tizedéért, de akkor is 27 ezer dolláromba került, plusz a darus szállítás.

Szöveg: Köves Gábor

Pappa pia


Playboy: Egy magyar musical valódi slágerekkel, romkocsmával, nemzedéki összeborulással, Nagy Feróval: hogyan jut egy hollywoodi szakember a zenés vígjáték rendezői székébe?
Csupó Gábor: Kálomista Gábor producer és Andy Vajna hívott fel azzal, hogy lenne számomra egy érdekes ajánlatuk. Megkérdeztem, hogy milyen műfaj, amire azt válaszolták, zenés vígjáték. Én ezektől félek, és azon törtem a fejem, hogy fogok udvariasan nemet mondani. De amikor a hétvégén elolvastam a forgatókönyvet, nagy meglepetésemre halálra röhögtem magam rajta. És láttam egy szatirikusan érdekes irányt, amit a filmben aztán szerettem volna folytatni.
Playboy: Mennyiben más musicalt forgatni egy „rendes” filmhez képest?
Cs. G.: Ez volt a legnehezebb munkám, amit életemben készítettem. Holott mögöttem van több ezer órányi rajzfilmsorozat, és ha a rajzfilmeket is beleszámítom, nyolc egész estés film elkészítése. A legnagyobb kihívás az volt, hogy ne legyen túl giccses, ugyanakkor a régi zenéket – a 70-es, 80-as évek slágereit – modern köntösben dolgozzuk fel. Ráadásul az is elég nehéz, hogy dramaturgiailag jól meg legyen oldva, amikor egy párbeszéd egyszer csak átcsúszik egy dalba. Ettől sokan ódzkodnak, és nekem sem a kedvenc műfajom, de remélem, jól megoldottuk. Igazából persze megvan ennek a varázsa – főleg, ha van benne önirónia, kikacsintás, és jó a sztori. Divinyi Réka írta a forgatókönyvet, és ideális arányban tálalja benne a romantikus szálat és a sok humort.
Playboy: Az, hogy Magyarországon dolgozhatsz, mennyire volt vonzó?
Cs. G.: Nagyon. Egyébként már a Holdhercegnőt – ez egy angol–ausztrál koprodukció volt – itt forgattuk. Nagyon jók itt a szakemberek, és nagyon profi a színészek – Stohl András, Reviczky Gábor, Molnár Piroska, hogy csak néhányat említsek – hozzáállása. De új arcokat is behoztunk a filmbe: Ostorházi Bernadettet, aki Angliában színésznő, vagy Kováts Verát, aki eddig csak énekelt, de filmben még nem játszott. Mindkettő sármos, tehetséges.
Playboy: Kiknek szól a Pappa pia?
Cs. G.: Mindenkinek, hiszen mondjuk úgy lett nekem kiadva „parancsba” a Filmalaptól, hogy a 14–29-es korosztályt célozzuk meg, de Nagy Feró rajongói is megtalálják a számításukat. Szerintem mindenki jól fog szórakozni rajta.

Szöveg: Playboy

Ez a 4 klasszikus jel utal rá, hogy szereted, ha a nő dominál az ágyban

Lehet, hogy nem tűntek fel, pedig ezek mind-mind arra utalnak, ha az irányítást szívesen átengeded a barátnődnek az ágyban.

Mihalik Enikő félmeztelen videójával sokkal jobban indul a hét

Egy orosz magazin fotózásán tárulkozott ki a magyar modell.

Escobar ugyan meghalt, de most jön csak a java a Narcosban

A Cali-kartell kerül középpontba a harmadik évadban.

Ezúttal az idősekre koncentrál a PornHub

Elsőre indokolatlannak tűnhet a nekik szánt felvilágosító videó.

Bomba Bond-lány: Britt Ekland

A színészet mellett énekesnőként is maradandót alkotott a svéd szépség.

Fizess elő még ma!

Előfizetek

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

50%-os akcióval várjuk!

Csak 4950 Ft