Hyundai Tucson – A dél-koreaiak díjnyertes sikermodellje

A megújult formavilágot nem győzi elismerni a szakma.
Előfizetek

A megújult formavilágot nem győzi elismerni a szakma.

Szeptember végén rendezték a Car of the Year-gálát, melyen kiderült, melyek lettek 2017. legplayboyosabb autói. A Hyundai Tucson a „legjobb frissülés” kategóriában nem talált legyőzőre, a díjnyertes SUV sikerének okairól és a márkában rejlő potenciálról Fonay Gergellyel, a Hyundai marketing és kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.

Car of the Year kategóriagyőztes lett a Hyundai Tucson. Számítottak rá, hogy díjjal térnek haza a gáláról?

A Hyundai az elmúlt években óriásit fejlődött. A márka mindig is elismert volt műszakilag, ezt senki nem vitatta a szakmában, viszont azért formatervezés terén volt hova fejlődni. A Car of the Year-díj is ezt az előrelépést igazolja, de a Tucson ezen kívül is számos nemzetközi elismerést zsebelt be a közelmúltban. Korábban nagyrészt dél-koreai tervezőkkel dolgozott a Hyundai, de pár évvel ezelőtt ezt megváltoztatták. Azóta az európai piacra a mérnöki csapatot és a tervezőket is a kontinens delegálja, és ez meg is látszik a formavilágon.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Olyannyira, hogy világszerte nyert designdíjakat a Tucson. Melyikre a legbüszkébbek?

A maga nemében mindegyik díj fontos és értékes számunkra, nehéz kiemelni egyet. Mi értelemszerűen az európai piachoz tartozunk, így ha priorizálnunk kellene, akkor a német szakmai díjakat tenném első helyre. Ez nem is olyan meglepő, hiszen a német precizitás és a német autógyártás meghatározó a kontinens piacán. Az ő véleményükre mindenki ad, úgyhogy ezekre a klasszikus német díjakra mindig nagy sikerként tekintünk. Szerencsére nem csak a Tucson halmozza a nemzetközi elismeréseket, hanem az i30-as modellünk is bezsebelt már jó néhányat, amire szintén büszkék vagyunk.

Hyundai i30
Hyundai i30

Magyarországon mekkora a kereslet a Tucsonra?

Hazánkban a Hyundai márka ismertsége az elmúlt években robbanásszerűen megnőtt, Európában pedig egy kicsit korábban értünk el áttörést e tekintetben. Nem véletlen, hogy a Hyundai európai központja Frankfurtban van, illetve az sem, hogy itt a kontinensen Németországban értékesítjük a legtöbb gépjárművet. Azt gondolom, hogy ár-érték arányban a Hyundai kiemelkedik a magyar és az európai piacon is. A Tucson abszolút sikermodellje a portfóliónknak, a csehországi gyárunk gyakorlatilag folyamatosan teljes kapacitással működik, akkora az érdeklődés. Ezt véleményem szerint elsősorban a vonzó árának köszönheti. (A Tucson 5.799.000 forinttól elérhető hazánkban.) Aminek következtében a tavalyi eredményként két számjegyű növekedést könyvelhettünk el.

Mennyiben köszönhető ez a marketingstratégiának, hogyan jutnak el a hazai ügyfelekig?

A modelljeinkre éves marketing- és PR-kommunikációs tervet készítünk, előre meghatározott költségkerettel dolgozunk. Online, televízió, mozi és PR-rendezvények - igyekszünk mindenhol jelen lenni és hatékonyan megjeleníteni a márkát a piacon. A Hyundai-stratégia alapvetően a digitális kommunikációt helyezi fókuszba, ma még azért az autóiparban a tévét nem lehet kihagyni egy marketingkampányból, de a forrásaink nagy része az online kommunikációra megy el. A 21. században élünk, úgyhogy a social media és az internetes platformok mellett nem lehet, de persze nem is akarunk elmenni, sőt!

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Említette, mennyire népszerű a Tucson 3. generációja, lesz 4.?

Szerintem a mostani verzió is gyönyörű, és nem véletlen, hogy ennyire sikeres. Jelenleg tervezés alatt áll a Tucson faceliftelt változata, amit a jövő nyár elejére időzítünk, de erről részleteket még nem árulhatok el, maradjon meglepetés.

Ha már szóba került a jövő: elárulna néhány kulisszatitkot az elkövetkező évek terveiről?

Hyundai Kona
Hyundai Kona

Egy hónap múlva debütál egy új modellünk, a Hyundai Kona, amivel a 25 és 45 év közöttieket célozzuk meg. A vagány formatervezés és a bivalyerős motor is a fiatalok szimpátiáját igyekszik elnyerni. Ez egy uniszex, lifestyle-autó lesz, ami 4 és fél millió forinttól indul, úgyhogy megint azt kell, hogy mondjam, nagyon jó autót kap az ügyfél, rendkívül kedvező áron. A Kona teljesen új szereplője a portfóliónak, sokat várunk tőle. A 2018-as év a faceliftekről fog szólni, a Tucsonnal kapcsolatban már említettem ezt, de más modellek is megújult külsőt kapnak majd. Ezeken kívül az IONIQ-családunk (Plug-in, Hybrid és elektromos modellek) is nagy szerepet kap, úgyhogy izgalmas időszak előtt állunk.

Fonay Gergely
Fonay Gergely

Önnek mi jelenti a legnagyobb motivációt ebben a szakmában?

A Hyundainal öt hónapja dolgozom, korábban is marketingvezetőként tevékenykedtem különböző iparágakban. A vállalatnál a marketing- és PR-kommunikációért felelek Magyarországon. Hosszú távon gondolkodom a márkában, mert szerintem a Hyundaiban óriási lehetőségek rejtőznek. Mint feltörekvő márkánál, óriási a potenciál szakmailag, és ez rendkívül motivál. Szép eredményeket ért el eddig is a Hyundai Magyarországon, de a jövőben még nagyobb célokat valósíthatunk meg. Én operatív vezetőnek tartom magam, nem csak úgy leosztom a feladatokat, hanem ugyanúgy részt veszek a feladatokban, mint a kollégáim. Pozitív értelemben nagyon labilis ez a piac, emiatt is nagyon izgalmas a szakmánk, ezért is tartom olyan szépnek.

Egyszerre legyen a szilveszter nagyon elegáns, és hiper bulis? Nem lehetetlen!

Egy elegáns, 9 fogásos degusztációs menü után jöhet a nagyobb társaság?

Legyen 100%-ig stresszmentes a karácsony – rendeld meg a teljes ünnepi menüt az ország egyik legjobb étterméből!

A KIOSK törzsvendégei kedvéért pár éve elindította a teljes karácsonyi menüsor elviteles lehetőségét, nem véletlen, hogy hatalmas sikerrel. Ma még időben vagy, hogy megrendeld!!!

Baywatch-bombázók: A homokos part legjobb női

Válogatás az ikonikus sorozat leggyönyörűbb vízimentőiből.

A világ legszexibb nőjével és egy babaarcú bombázóval támad a Love magazin

Hailey Baldwin és Jasmine Sanders vetkőzött neki ezúttal.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Előfizetés