”Az élet túl rövid ahhoz, hogy valaki más álmát éld.”

Hugh M. Hefner (✝ 91)
Tovább a playboy.hu-ra

Ülj bele! – Hyundai Ionic

Hibrid és elektromos hajtással szerelt autóval támad a Hyundai. Kipróbáltuk milyen...
Előfizetek

Hibrid és elektromos hajtással szerelt autóval támad a Hyundai. Kipróbáltuk milyen...

A jövő... – mondta Marty McFly és besétált a 2015-ös Hill Valleybe, ahol futurisztikus autók között téblábolva próbálta megkeresni magát, azaz a fiát. Nekem Amszterdamig kellett utaznom, hogy végre átélhessem a vidéki elektromos autózás egyedi élményét. És hogy ez mit jelent? Mi a más egy vidéki elektromos autózás és egy városi között? Csupán annyi, hogy minden elektromos autókázás stresszes, ha messze vagyunk a töltőpontoktól.

A Hyundai jó ízléssel a Holland fővárosba szervezte az új jövevény, az Ionic sajtóútját. Mindig is jobban szerettem az olyan utakat, ahol el tudok szökni vidékre is. Akkor az ember megláthatja, hogy miként él az adott nép, láthat szép házakat és csodásan egyedi tájakat.

Kép

A Hyundai pontosan így is tett velem, és az amszterdami reptéren beültetett, először egy hibrid, majd egy elektromos Ionicba. A GPS-be betáplált útvonalat követve gyönyörű helyekre kalandoztunk. Kék éggel összehozott kis tó, hatalmas szélmalmok és gyönyörű kastélyok színesítették utunkat, ami autós szempontból is tökéletes volt. Fogyasztásunk mélyen az átlag alatt, a vezetési élmény a magasban és még feltűnést is keltettünk, illetve főleg az Ionic. Többen is megszólítottak a pihenők alkalmával, hogy mégis mi ez az új formájú doboz?

Kép

A hibrid Ionic alapját egy 1.6-os benzinmotor adja. Ehhez a 105 lóerős erőforráshoz jön még az elektromotor 44 lóereje, amivel az autó összesen 141 lovas lesz. Nem számolási hiba, így állapítják meg, ne menjünk bele. Vegyük inkább az élményt. Ha egy 1.6-os motort összehasonlítunk egy 1.8-as teljesítményével, akkor el tudjuk képzelni milyen, amikor bekapcsol a villany rásegítés. Elsősorban az elektromotor dolgozik és csak az extra gyorsításkor kapcsolódik be a benzinüzem. Érezhetően megjön az erő, de a fogyasztáson látszik igazán a hatás. Valahol öt liter környékén átlagolhatjuk, ami több mint remek. A váltást egy hagyományos automata váltóval oldották meg, emiatt nem jelentkezik a furcsa, hibrid autókra jellemző váltogatás.

Kép

A teljesen elektromos Ionicot egy gyönyörű vidéki környezetben elhelyezett étteremben kapjuk meg. Gyorsan megmutatják nekünk az erre a célra kiállított kibelezett autót, valamint egy fejtágítás is belefér, és már indulunk is vissza Amszterdamba. Azt nem említettem, hogy több mint 120 kilométerre voltunk ekkor a fővárostól.

Kép

Az elektromos modell külsőre annyiban különbözik hibrid társától, hogy a léghűtés szükségtelensége miatt szürke lapokat helyeztek a hűtőrácsok helyére. Ettől az autó azonnal egy jövőkocsinak néz ki, de azt gondolom ennek így is kell lennie. Belül már nagyobb a kontraszt, a megszokott váltókar helyén előválasztó gombokat találunk, a váltó kikerülésével az egész középkonzol szellősebb, illetve konkrétan nincs. A kormányon található kar sem az, aminek látszik. Itt nem a sebességet, hanem a fékezéskor a villanymotor által a töltéshez használt ellenállást állíthatjuk be, azaz, hogy mekkorát bólintson az Ionic, ha elvesszük a gázról a lábunkat.

Kép

Lelövöm a poént. A közel 150 kilométeres túra után, az autó elmondása szerint még egyszer ennyi útra elegendő energia maradt, ami nagyon jó érték. Ezzel már komolyabb vidéki utakat is megjárhatunk töltés nélkül. Az eddigi elektromos autók átlag hatótávolsága 60-100 km volt, ami főleg városi autókázásra volt elég. Az Ionic a hosszútávfutók közé tartozik és természetesen emellett hozza a szokásos – és egyben utánozhatatlan – elektromos élményt, a szünetmentes gyorsulást. Egy elektromos autó mindig ugyanazzal a teljesítménnyel gyorsul. Ha lepadlózzuk, az első pillanattól az utolsóig azonos erővel gyorsít. Nincs alacsony fordulaton jelentkező erőtlenség, egyszerűen úgy megy, mint az állat. Ennek a remek tulajdonságnak nem nagyon lehet ellenállni, komolyabb sportkocsikat hagyhatunk állva a lámpánál, de ennek persze megvan az ára. Nem jutunk messzire. Ezzel együtt úgy tűnik az Ionic nagyot alkot, mivel nem féltünk, hogy nem jutunk haza. Bőven elég töltés maradt az autóban, amikor átadtuk a fővárosban.

Kép

Remek autó az Ionic, sőt remek maga a Hyundai is! Az elmúlt években nagyon erős autóparkot állítottak fel, amin nem nagyon lehet fogást találni. És most a hibrid Hyundai is megérkezett, remélhetőleg egy elérhető árral. A jövő...

Nézd meg a galériánkat> 21 kép
Hyundai Ionic

Képek: TB

SI-lány: Camille Kostek, a világ legszexibb cheerleadere

A New England Patriots szurkolóit nyűgözte le a 25 éves bombázó.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

50%-os kedvezménnyel fizethet most elő!

Csak 4950 Ft