Hosszú távra fektetnél be?

befektetés,üzlet,hozam,whisky,whiskey,scotch,kína,japán,befektetések,jelentés
Forrás: Dylan De Jonge / Unsplash
Előfizetek

A whiskygyűjtéssel egy gond van: nehéz kibírni, hogy ne gurítsd le a torkodon a nyugdíjad.

A befektetési trendek évről évre változnak, egy friss kutatás szerint azonban a legjobb, amire csak pénzt költhetsz, egész végig ott porosodott kedvenc talponállód legfelső polcán. Nem tudjuk félretenni egy másik kutatás eredményét, miszerint kis hazánk derék polgárai az élvonalban vannak a világ alkoholfogyasztását tekintve, mivel a pénz is megrészegít, érdemes elgondolkodni, melyik vonz jobban: a haszon, vagy egy hasznosan eltöltött, görbe este - egy idő után már választani sem kell a kettő közül.

whisky,whiskey,scotch,üvegek,bár,befektetés,üzlet
forrás: Adam Wilson / Unsplash

A whisky sosem ment ki a divatból, de a Knight Frank vállalat idei vagyonjelentése szerint akik befektetési céllal vásárolnak a torokolajból és minimum tíz éves várakozási (értékénövekedési) periódus után válnak meg tőle, 582%-os haszonra tehetnek szert, így whiskybe fektetni jóval jövedelmezőbb, mint ingatlanba, autóba, gyémántba, órákba, vagy épp aranyba.

whisky,befektetések,hozam,üzlet
forrás: Bloomberg

Sajnos, egyáltalán nem mindegy, milyen whiskybe fektetünk, mint minden költésnél, itt is topon kell lenni a témában.

2018-ban átformálta a piacot a ritka single malt skót whisky. Új világrekord is született: egyetlen üveg 700,000 fontért kelt el októberben, amit egy egymillió fontos eladás le is taszított a trónról, nem kevesebb, mint egy hónappal később. Bizonyos, jobb minőségű főzetek bizonyos sorozatai a legkeresettebbek, de a második helyen gyülekeznek a megfizethetőbb darabok is. A The Knight Frank Rare Whisky 100 Index (KFRW100), amely az aktuális brit aukciós árakat követi, 40 százalékkal nőtt a tavalyi év során.

- áll a jelentésben.

don draper,jon hamm,mad men,whisky
Jon Hamm Don Draper szerepében a Mad Men - Reklámőrültek című sorozatban

A popkultúra óriási hatással volt a befektetői piacra: az italt ismét menővé varázsolták az olyan sorozatok, mint a Mad Men, vagy a Suits; Don Draper valószínűleg egy személyben népszerűbbé tette a whiskyfogyasztást, mint az elmúlt tizenöt év összes tévéreklámja.

A nagy likőrgyárak, mint a Diageo és a Beam Suntory is készen állnak, hogy ők fújják a passzátszelet: erősen exkluzív márkákba fektetnek és igyekeznek beszerezhetetlen darabokkal előrukkolni. A Diaego épp a napokban rántotta le a leplet idei különleges kollekciójáról, melyben két "szellempárlat" is feltűnt: ezekről azt hittük, hogy már egyáltalán nem léteznek és attól függetlenül kapkodják el őket egy szempillantás alatt, hogy dollárezreket kérnek egy palackért.

whisky,kína,japán,turizmus,főzde,főzdeturizmus
forrás: Changyoung Koh / Unsplash

Ismét Kína pörgeti az üzletet: a távol-keleten hirtelen státusszimbólummá vált a scotch, a skót és a japán kínálat iránti érdeklődés az elmúlt években akkorát ugrott, mint egy kergetett kenguru. A Hainan Airlines új közvetlen járatot indított Peking és Edinburgh között a kínai whisky-turistáknak, akik odavannak a főzdékért.

GQ

Tovább olvasok
Csütörtöki csodanő: Nicole Thorne

Még csajozási tippekkel is ellát a Brisbane-i szupermodell.

Villanyviolint villantott a Yamaha

A technológia nem új, a designtól viszont elolvadunk.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Egyéves előfizetés (10 lapszám) 9950 Ft helyett csak 4950 Ft, így lapszámonként csupán 495 Ft.

Csak 4950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem