Bagoly vagy pacsirta? A koránkelők egy csomó dologban jobbak, mint hinnéd!

Jó hírünk van azoknak, akik korán kelnek: kutatók arra jöttek rá, hogy boldogabbak vagytok, mint az éjjeli baglyok. Ha a szerencsés 10%-ba tartozol (a reggeli pacsirták csoportjába), a következő tulajdonságok is igazak rád!
Előfizetek

Jó hírünk van azoknak, akik korán kelnek: kutatók arra jöttek rá, hogy boldogabbak vagytok, mint az éjjeli baglyok. Ha a szerencsés 10%-ba tartozol (a reggeli pacsirták csoportjába), a következő tulajdonságok is igazak rád!

Olvasd el ezt is!

A pacsirták tudják, hogyan kell felhasználni okosan a reggeleiket

A tanulmány szerint a koránkelók sokkal jobban érzik magukat a bőrükben és kevesebbet halogatnak. Mivel a reggel első órája fontos szerepet játszik abban, hogyan érzed magad a nap további részében, ha nyugodtan, vidáman indul a napod, az bizony folytatódni is fog. Egyébként a pacsirták nagyobb eséllyel edzenek reggel és könnyebben tartják magukat az edzéstervükhöz, nyugodtabbak és boldogabbak a nap folyamán.

Az éjjeli baglyok nem tudnak aludni, de korán kelnek

A későn fekvők számára problémát jelenthet az elalvás, mivel német kutatók arra jöttek rá, hogy a kronotípusban lehetnek eltérések (ez határozza meg, mikor fekszel le általáben és mennyit szeretsz aludni). Éppen ezért sajnos az éjjeli baglyok hajlamosabbak a depresszióra és nagyobb eséllyel dohányoznak, isznak. Ez persze összefügghet azzal is, hogy a későn fekvők kevesebbet alszanak, az alváshiány pedig a hangulatra is kihat a szakértők szerint. Mivel ugyanúgy nekik is fel kell kelniük korán, sokkal stresszesebbek és kevésbé produktívak, mivel nem pihentek eleget.

Változtass, hogy élvezd!

Ha nem tudsz eleget aludni, érdemes néhány dolgon változtatnod:

Készítsd fel a hálószobád: kapcsold ki a tv-d, a telefonod és sötétíts be, kapcsold le a villanyokat. Hűtsd le kicsit a szobád. Ezekkel a módszerekkel nő a melatonin nevű alvásért felelős hormon mennyisége a szervezetedben, így hamarabb elálmosodsz.

Legyen esti rutinod: próbálj meg mindig ugyanakkor lefeküdni, hogy a belső órád is hozzá tudjon szokni az új lefekvési időpontodhoz. Lefekvés előtt zuhanyozz le langyos vízben, hogy jobban ellazulj. Igyál egy pohár meggylevet, kamilla, vagy maracuja teát. Ha szükséges, akár nyújtásokat is végezhetsz, mielőtt elindulnál aludni, ezek által ugyanis még jobban el tudsz lazulni.

Ha mindent sikerült abszolvánod, akár élőben is letesztelheted magad. A Runner's World kihívást indított, melynek során 5:30-kor kell kelned minden nap. Benne vagy?

Schürrle kazah barátnője nem győzi fotóztatni mellközét

Anna Sharypova hobbija mágnesként vonzza a követőket.

Heti trendi eyecandy - a legjobb csajok múlt hétről

A galéria, amivel parádésan indul a hét.

Te végig mernél csúszni a világ legfélelmetesebb kötélpályáján?

Dubajban gondoskodtak róla, hogy az egekbe szökjön az adrenalinszint.

6 dolog, ami azt bizonyítja, hogy neked is meztelenül kéne aludnod

Mutatjuk, miért érdemes ruha nélkül lefeküdni.

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Az éves előfizetés mellé most LIMITÁLT InStyle X FUTUREAL pulóver jár!
Borító

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Előfizetés