A Nasa kutatói felfedezték a Tatooine-t egy messzi-messzi galaxisban

Előfizetek

Először találtak duplanapos rendszerben keringő kőzetbolygót a csillagászok.

Megtalálhatták a Tatooine-t a Nasa kutatói. Szerencsétlenségünkre 1000 fényévet kellene utazni ahhoz, hogy megtudjuk igazuk van-e, de viszonylag okos emberek dolgoznak a cégnél, úgyhogy hiszünk nekik.

Az SDSS 1557 rendszerében egy fehér és egy barna törpe található, ezek olyan égitestek, melyek túl kicsik ahhoz, hogy önálló csillagoknak nevezhessük őket, bolygónak viszont túl nagyok.

Kettejük körül kering egy szilárd anyagból álló, kőzetbolygó, ami éppenséggel hasonlít is a Tatooine-ra.

A két "nap" körül keringő bolygók nagyon nehezen alakulnak ki, hiszen a két égitest által kifejtett gravitációs erő általában megakadályozza, hogy a szilárd anyag planétává alakuljon. Most azonban minden jel arra mutat, hogy az SDSS 1557-es rendszerben létrejött egy ilyen bolygó, ezáltal pedig jobban megérthetjük ezen égitestek születésének körülményeit

-nyilatkozta Jay Farihi a Nature hasábjain. A felfedezés azért is rendkívüli, mert ebben a rendszerben eddig csak a Jupiterhez hasonló gázóriásokat azonosítottak a kutatók.

Még a végén meglelik az Alderaant és a Naboo-t is aztán kiderül, hogy a Star Wars korántsem fikció, hanem maga a történelem.

Tovább olvasok
Kerüld el a midlife crisist a fiad vérével!

Egy öregedés-késleltetéssel foglalkozó startup fiatalok friss vérét injekciózza bárkibe, aki fizet érte.

Ha cikized a csajod, sokkal jobb lesz a kapcsolatotok

A tudomány mai állása szerint érdemes néha hülyét csinálnotok egymásból!

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

50%-os előfizetői akció!