A Nasa kutatói felfedezték a Tatooine-t egy messzi-messzi galaxisban

Előfizetek

Először találtak duplanapos rendszerben keringő kőzetbolygót a csillagászok.

Megtalálhatták a Tatooine-t a Nasa kutatói. Szerencsétlenségünkre 1000 fényévet kellene utazni ahhoz, hogy megtudjuk igazuk van-e, de viszonylag okos emberek dolgoznak a cégnél, úgyhogy hiszünk nekik.

Az SDSS 1557 rendszerében egy fehér és egy barna törpe található, ezek olyan égitestek, melyek túl kicsik ahhoz, hogy önálló csillagoknak nevezhessük őket, bolygónak viszont túl nagyok.

Kettejük körül kering egy szilárd anyagból álló, kőzetbolygó, ami éppenséggel hasonlít is a Tatooine-ra.

A két "nap" körül keringő bolygók nagyon nehezen alakulnak ki, hiszen a két égitest által kifejtett gravitációs erő általában megakadályozza, hogy a szilárd anyag planétává alakuljon. Most azonban minden jel arra mutat, hogy az SDSS 1557-es rendszerben létrejött egy ilyen bolygó, ezáltal pedig jobban megérthetjük ezen égitestek születésének körülményeit

-nyilatkozta Jay Farihi a Nature hasábjain. A felfedezés azért is rendkívüli, mert ebben a rendszerben eddig csak a Jupiterhez hasonló gázóriásokat azonosítottak a kutatók.

Még a végén meglelik az Alderaant és a Naboo-t is aztán kiderül, hogy a Star Wars korántsem fikció, hanem maga a történelem.

Fernando Alonso befejezi - Véget ér egy korszak a Forma-1-ben

Tizenhét év után int búcsút a királykategóriának a kétszeres világbajnok.

Family Guy - Részben élőszereplős film készül a sorozatból

16 évad után kap egész estés produkciót Seth MacFarlane botrányos sztorija.

Donald Trump csillaga minden értelemben leáldozóban van

Eltávolítják az amerikai elnök elismerését a Walk of Fame-ről.

Nicki Minaj bimbótapaszos klippel fűtött be még jobban a nyárnak

Tűzforró videóval rukkolt elő az énekesnő, akinek nemrég jelent meg a Queen című albuma.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

50%-os előfizetői akció!